Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är det ju så att jag har en ponny med sommareksem. Vad är bäst att göra om man vill behålla manen han har typ ingen kvar nu.. Han går...
2
Svar
20
· Visningar
1 577
Senast: Korven
·
Hästvård Min lilla ponny som just fyllde tre år har varit hängig länge nu. Blodprover har visat lågt Hb samt skeva värden i övrigt. Haft en annan...
2
Svar
20
· Visningar
3 950
Senast: Madick
·
Hästvård Min häst har en senskada (ytliga böjsenan fram), svullnad och värme har gått ner, det ser jättefint ut, ska tillbaka på ultraljud om två...
Svar
17
· Visningar
1 049
Senast: tuaphua
·
Hästvård Den ena hästen jag rider, en valack, blir hårt åtgången av insekterna nu sommartid. Värst är det på skapet. Det kan se hur rent o fint...
Svar
6
· Visningar
1 528
Hästvård Såg idag att strålen på en av min hästs hovar har "flikat" upp sig. Om ni förstår hur jag menar ;). ( det är på framhoven ). Är det...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: mackan
·
Hästvård Min ponny har blivit biten av en huggorm och jag mår så dåligt just nu:cry: Jag upptäckte det i torsdags och mamma säger att det var...
2
Svar
21
· Visningar
3 109
Senast: LillaMusse
·
Hästvård Hej!:confused: Hur ska jag göra, behöver alla tips jag kan få!! Vill också att min häst ska ha en fin välvårdad RAK man. Gäller ett...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: bejkonfis
·
Hästvård Hej! Jag har börjat fundera hur min häst ser egentligen. Idag gick han rakt in i en tråd vid grinden. Han vet om att det sitter en...
Svar
4
· Visningar
642
Senast: hanny
·
Hästvård Hej! Min häst fick spatt när han var 10 år och har varit besvärsfri sedan han var 12 år gammal. På röntgen har det sett "fint" ut med...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: hanny
·
Hästvård Som rubriken lyder: Vilka är era bästa sårvårdstips för sticksår? Min häst har fått ett sticksår på frambenet, kanske en spark? Sitter...
Svar
2
· Visningar
732
Hästvård Ja hästen är ojämn över korset, ena sidan är lite högre. Man kan se att hästen tar lite kortare steg med ena bak. Hästen var tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 184
Hästvård Jag börjar få gråa hår av min häst som ändrat beteende totalt. Min föredetta kelgris tycker numera inte alls om att gosa och bli kliad...
2
Svar
35
· Visningar
2 506
Senast: Jojo
·
Hästvård Stoet är inte mitt. Hon är vet vårds försäkrad i if A1 50 000:- + livdel. Jag står för alla kostnade som rör betäckningen och nu är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 872
Hästvård Sköter om en häst som är ganska inåttåad, vilket också medför att hon för jämnan trampar av sig skorna, eftersom hon i princip går på...
Svar
4
· Visningar
2 673
Senast: Leoni
·
Hästvård Det är så jävla svårt. Jag har alltid sagt att om hon blir dålig så är det slut och nu sitter jag här och är vankelmodig. Hon blev sjuk...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Mia_R
·
Hästvård Är det nån som vet hur man kan ta reda på om hästens spottkörtlar har svullnat p.g.a inflammation eller infektion? Min 4-åriga ponny har...
Svar
3
· Visningar
3 567
Senast: Reeree
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 658
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Jag har en häst med en skada högt upp i gaffelbandet på ena bakbenet. Hästen har varit på klinik flera gånger innan och det har...
Svar
6
· Visningar
1 231
Hästvård Hej alla ni som har en KS häst! Har bara några frågor *När ni fick beskedet att hästen hade ks vad gjorde veterinären med dom...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
25 024
Senast: selma2001
·
Hästvård Hej. Min väns ponny har precis blivit väldigt dålig. Fångliknande symptom. Hon har gått på bete i några veckor utan nån antydan till...
Svar
14
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka