@mackan Jag beundrar dig för att du orkar. Håller med i allt du skrivit.
Ibland får man välja mellan pest och kolera. Och i min värld är en snodd endast ett lätt förkylning i sammanhanget.
ja det var ju snällt - tack jag orkar nog bara för att det blir så gravt idiotiskt ursäkta ordalagen i detta fallet, ang.
Tror du missuppfattat mig lite.
De täta tornutskotten kommer ju alltid att finnas där. Men om hästen rids korrekt så är chansen stor att den inte kommer att känna av dom.
Men KS är en mer komplex diagnos en att det inte skall bli värre. Hästen måste få börja jobba upp rätt muskler som "håller saker och ting på plats".
Har du inte fått något rehabschema alls från veterinären?
Med en KS häst är det viktigt att börja från grunden och inte sitta på den förrän grundmusklerna finns där.
Sen är det så att alla KS hästar går inte att rida på. En del fungerar utmärkt att köra medan andra inte fungerar alls att använda på något sätt.
Men alltså jisses.... att du har grava erf. av grava problem med KS hästar befogar inte att du för den skull diagnosticerar TS häst på det sätt du gör öht, det blir så galet tokigt. Jag förstår att du emotionellt känner starkt i sammanhanget men jag tror utifrån just det att du drar de växlar du gör och det blir inte direkt objektivt i sammanhanget. HUR kan du öht ha bestämt dig ang. TS diagnosticerade häst på ett internetforum? Jag fattar inte du får ursäkta?
jag tycker både jag och väldigt många andra uttryckt sig rätt ordentligt objektivt med bra motiveringar osv men det verkar inte gå hem öht?
samtidigt skrev du ju i sammanhanget att om TS häst inte var bedömd som KS häst i sig, vilket nu skett av veterinären, så kan snodden vara skälig? sen tog du tillbaks det när jag kommenterade det och vi var åter tillbaka till din slutsats att hästen är en grav KS häst?
jag har nog inte så mkt mer att tillägga tror jag i diskussionen den verkar inte gå hem konstruktivt och objektivt diskussionsmässigt tyvärr. väldigt tråkigt i sammanhanget då jag tror Itzyditzy annars kanske skulle vara mer benägen att läsa diskussionerna om det inte handlade om att folk på internet diagnosticerat hennes veterinärutredda häst trots utredning och insisterat på att fälla dom trots det. Tråkigt.