Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett jätte problem med min häst, någon som har en fundering eller gissning på vad det kan vara? Försöker göra historien så kort som...
2
Svar
21
· Visningar
2 183
Senast: MalinML
·
Hästvård Hm. Det var väldigt längesen jag tuktade en hästman men nu är det dags! Och jag tänkte använda sax i manen för första gången i mitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 256
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Vad använder ni er utav för metoder och produkter när ni gör hästens gula ben vita? Tycker det är svårt... Har alltså en häst med fyra...
Svar
19
· Visningar
1 655
Senast: Arveig
·
Hästvård :cry::cry::cry::oI går var jag med min 17 åriga halvblod:love: (148cm ) på klinik, hon fick en senskada yttre våld som är helt läkt...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: cikoria
·
Hästvård Jag undrar om någon har fått goda resultat av operation (snitta) mot patellaupphakningar....... Jag var inne med min lilla häst för 2...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Ni som permanent har era hästar skodda med hela sulor, hur blir strålen då? Klarar den det utan att bli mjuk och otrevlig?
Svar
14
· Visningar
2 425
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Min älskade lilla ponnyskrutt har plötsligt blivit halt. Efter att ha gått sin livs första pay and ride på fredagen med gott resultat...
2
Svar
21
· Visningar
3 297
Senast: tolksele
·
Hästvård Hej! Helt plötsligt har min ponny börjat ömma bak på hårt underlag. Framförallt på grus, där går hon stappligtt och snubblar en del...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 705
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Jag har en liten grabb på två år som har varit på bete i två veckor. Jag åkte för att kika till honom och kunde konstatera att hans rosa...
Svar
12
· Visningar
2 142
Senast: phie
·
Hästvård Är det någon som har lyckats göra sitt eget man- och pälsglans (med lyckat resultat)? Om någon har gjort det tar jag tacksamn emot era...
Svar
0
· Visningar
760
Hästvård Stallet jag står i nu har halmpellets som boxmaterial. Efter att "jobbat" med det ett år nu ger jag upp (mockning ingår i stallhyran men...
Svar
14
· Visningar
1 596
Senast: Hedwig
·
Hästvård Vad kan det bero på när en häst då och då "tappar bakdelen" vid ridning? När bakdelen bara försvinner under en, som om han snubblar...
Svar
9
· Visningar
2 637
Senast: Novisis
·
Hästvård Har köpt ett eksem täcke men hur tajt skall det sitta vid bogen och bak benen? Funderar på om det jag köpte är lite för litet då jag...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: Boj
·
Hästvård Har precis fått svar på träckprov på mina hästar och två stycken hade väldigt hög förekomst av blodmask. Den ena så mycket att jag blir...
Svar
16
· Visningar
2 101
Senast: Madick
·
Hästvård Har efter många års problem med ögat på min häst, troligtvis kommit till den punkt där det får va nog. Vi testade en operation ganska...
Svar
5
· Visningar
2 017
Senast: Lutan
·
Hästvård Hej. Har precis plockat hem min häst efter att ha stått på träning i 3 månader. Hon har stått ute dygnet runti en ganska fuktig och...
Svar
12
· Visningar
1 443
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen och flughuvor verkar inte gå bra i hop. Det är skavsår, skavsår, inkar och mer skavsår. Samtidigt klarar han inte av att vara...
Svar
8
· Visningar
770
Hästvård Hej Jag har hört att man alltid ska tvätta händerna om man åker från ett stall till ett annat och man ska inte använda samma borstar...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hur gör ni som lever i knottrika marker? Jag har fyra ston, på lösdrift som inte har några exem eller liknande problem. men jag har...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Cissi_K
·
Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
4 148
Senast: Hemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka