Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Önskar råd från er med erfarenhet från griffelbensfrakturer. Häst som i vintras fick en spark och därmed griffelbensfraktur. Frakturen...
2
Svar
22
· Visningar
7 901
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har inte direkt jättetorra hovar, hon är fin undertill men har fått någon/några ''sprickor'' på själva hoven. Hovis var ute...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 317
Senast: Buck
·
Hästvård Någon som testat H-trap bromsfälla ? Kan den verkligen funka ? Varför skulle bromsarna välja "det" stora djuret och inte hästarna som...
Svar
18
· Visningar
22 274
Senast: dreampower
·
  • Låst
Hästvård Hästen har haft klippkort på klinik i flera år. "Alla" (inkl jag) har varit överens om att ursprungsproblemet är vänster bak, men det...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 507
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Någon som vet mer om detta? Läste en notis på ridsport att det kommer i tidningen längre fram, men jag vill läsa mer nu ju...
Svar
4
· Visningar
2 634
Hästvård Min häst har fått bihåleinflammation:( Vi har kollat upp honom hos veterinär idag där tänderna blev ordentligt genomgågna och röntgade...
Svar
11
· Visningar
1 685
Senast: Reeree
·
Hästvård Ni som haft hästar med en allvarlig senskada i ytliga böjsenan bak, hur många återbesök med ultraljud gjorde ni?
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Vi har en gammal björk i hästhagen och jag har hittat ett hål där getingar flyger in och ut, man ser inget bo men troligen finns ett...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: mackan
·
Hästvård Min 4-åriga halvblodsvalack har väldigt motstridiga symptom. Vet anser utan att ha sett hästen men på vår (min och hovis beskrivning)...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 391
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej! Jag har ett 25 årigt kallblods sto i bra hull. Och ser mycket yngre och fräschare än vad hon är förutom knäna... Fula knän och...
Svar
4
· Visningar
2 019
Hästvård Hej! Min stackars häst har pälsätare. Veterinären har ordinerat Bayticol men eftersom det egentligen är för ko och får så visste hon...
Svar
7
· Visningar
4 597
Senast: Anny
·
Hästvård Hej. Vi ska vaccinera hästen mot stelkramp. Ska man vaccinera upp hästen mot stelkramp om hon aldrig har fått det förut? Alltså en dos...
Svar
3
· Visningar
493
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej när jag kom till hästen idag såg jag att hon var lite svullen på ena ögat. Alltså man såg lite rosa (annars svart) och det hade...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag blir så ledsen och dyster när jag googlar på hovledsinflammationer och läser om alla dessa hästar som behandlas i ett år eller mer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
19 541
Senast: Gullan86
·
Hästvård Nu söker jag alla tips och råd som finns om hur man ska jobba bort fett i nacken. Min nordsvensk på 5 år har mycket fett där, och jag...
Svar
5
· Visningar
1 618
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Min häst är just nu i hogbrunst perioden. Men jag undrar hur länge det håller på iochmed att hon är riktigt jobbig. Så är det någon...
Svar
10
· Visningar
732
Senast: Speedway
·
Hästvård Jag har ett 7 årigt halvblodssto. Hon reds in som 3 åring och hösten hon var 5 fick hon sin första spricka i ena framhoven. Den satt på...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 563
Hästvård Min häst är inåttåad, under veterinärbesiktningen sa de att det inte skall vara något problem för en ridhäst. Idag hade jag en...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst har "vilat" mer eller mindre under 1 års tid. Han har haft en ögonskada vars "skov" kommit tillbaka varje gång jag slutat med...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: Habina
·
Hästvård Ni som har häst med gallor, använder ni back on track, upplever ni att det har effekt? Smörjer ni med något, i så fall med vad?
Svar
0
· Visningar
415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka