Jag tycker att det är många påhopp och blir lite ledsen eftersom detta har varit ganska jobbigt för mig. Hovslagaren har gjort vad han kunnat i samråd veterinären och jag har valt att låta henne gå barfota eftersom hon då själv kan slita på hoven som hon vill. Och eftersom det varit en tuff vinter kändes det skönt att släppa ut henne så hon kan njuta av livet.
Hon har inte varit halt på dessa två månader vilket hon har varit från och till sedan oktober förra året. För mig känns det bra att veta att hästen just nu inte har ont. Och tror ni verkligen vi är så dumma så att vi inte kollat upp allt detta med fång och hovbölder???
Tack till er som försökt hjälpa till men nu känner jag att det nog inte är någon som varit med om detta och kan tipsa mer! Hade jag haft alla pengar i världen hade jag åkt land och rike runt för att hitta de bästa hovslagarna och veterinärerna i världen för att få henne bra.
Jag tycker att det är jättesynd att du tar svaren som påhopp. Jag tror faktiskt inte att någon av de som har svarat menade att vara elaka - inte jag i alla fall . Men hovarna SER faktiskt rätt läskiga ut, och det är inte konstigt att folk reagerar, tycker jag. Jag förstår att det tar massor med energi (och pengar) att hålla på och försöka behandla hovarna, men jag hoppas ändå att du ger mitt råd en chans!