Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har en häst med lite besvär och jag var iväg hos veterinär för ca 7 veckor sedan och pållen fick diagnosen inflamation i hasled och...
Svar
4
· Visningar
1 491
Senast: hanny
·
Hästvård Lite hjälp på traven nu tack ;) Jag är galet nojig och vill höra andras funderingar och åsikter... Hästen, ett sto, 9 år, Msv dressyr...
2
Svar
31
· Visningar
17 055
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Vad är det för skillnad mellan Arnika vs Liniment?
Svar
1
· Visningar
711
Senast: svea
·
Hästvård Ska veterinärbesiktiga min foderhäst innan köp. Men hur är det om han får anmärkingar, eller om man röntgar och upptäcker avvikelser...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: sassiball
·
Hästvård Jag såg detta på en häst häromdan, någon som vet vad det kan tänkas vara? Aldrig sett något liknande förut, såg ut typ som något...
Svar
9
· Visningar
1 796
Hästvård Min nya häst sedan 5 månader tillbaka har ränder på hovarna, speciellt på de i fram. Han har dragit av sig skorna X antal gånger på båda...
Svar
17
· Visningar
12 834
Senast: ameo
·
Hästvård Hej :) Behöver lite råd från er med erfarenhet av kotledsinflammation. Min 21 åriga arabvalack som jag haft sedan föl har alltid varit...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: susu
·
Hästvård Min 15 åriga valack har under en längre tid haft krångel med höger bak. Han blir kort, får svårt att resa sig och det blir jobbigt för...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: Elisha
·
Hästvård Jag läste nyss i en tråd här på forumet om hur det går till när man avlivar en häst genom bultning och eftersom jag blev lite nyfiken på...
2
Svar
37
· Visningar
4 008
Senast: Immer
·
Hästvård Pålle ska få sin första kur Metacam (inflammation i ryggen), såvitt jag vet så är det första gången i hans liv (12 år gammal). Jag har...
Svar
12
· Visningar
3 173
Hästvård Jaha, det där är något som bara drabbar andras hästar, inte mina! Jag har alltid tyckt att fång=döden, och vidtagit alla...
2
Svar
31
· Visningar
2 570
Hästvård På finska finns nåt som kallas kimosyöpä=skimmelcancer. Heter det så även på svenska? och den dumma frågan jag har lyder : Drabbar denna...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: akleja
·
Hästvård Jag rider för tillfället en häst som jag har fått se röntgen protokoll på. Och undrar lite vad de olika siffrorna betyder. Han har fått...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Caijsas
·
Hästvård Jag hittade något lite udda på mammas häst idag, nämligen något som ser ut och känns som en kastanj mitt på baksidan av kotan i...
2
Svar
33
· Visningar
9 915
Senast: Minstral
·
Hästvård Har letat mycket efter en golvkrubba i hårdplast/gummi som man kan ha i boxen. En sådan som är "rejäl" och som hästarna kan råka trampa...
2
Svar
20
· Visningar
1 852
Hästvård K9 gör rätt så mycket reklam och det låter som bra produkter. Men motsvarar de verkligen priset? Jag menar jag gör av med rätt mycket...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: niikon92
·
Hästvård Hästen har fått lite torra hovar. Hovis tyckte jag skulle smörja dem med nått fuktgivande. Så vad är bäst? Hovolja, hovfett, vanlig...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: mackan
·
Hästvård den ena framskon trampar unghästen av sig inom en vecka efter att den skotts....har använt mig av två olika hovslagare, men samma...
2
Svar
25
· Visningar
8 205
Senast: SannaF
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har en häst som behöver hovslagare. Dilemmat för mig är att jag inte vet om jag ska sko henne eller bara verka henne. Hon har haft...
2
Svar
33
· Visningar
2 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka