Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner bara att jag måste få kommentera, även om det är lite halvt off topic. Men 50 kg kan du inte banta den ponnyn utan att det blir ett djurskyddsfall, jag lovar!Att banta en häst som inte får röra sig mer än på några kvm, men som ändå verkligen behöver gå ner är svårt! Veterinären sa att han borde tappa 50 kg, så det känns som att vägen dit är lång...
Jag känner mig hjälplös
16 dagar har gått och nu ser det ut såhär. Han har stått på box hela tiden och ätit 1,5-2 kg hö som rekommenderat. Vad tycker ni? Ngn förbättring? Han är väldigt mkt piggare nu och klättrar snart ur boxen...
http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=oKVNZPOuuDQ
Finns det möjlighet han helt enkelt bara kan vara öm eftersom han stått på så mjukt underlag så länge nu och sen går ut på den förhållandevis hårda vägen med massa småstenar på?
Jo nog finns möjligheten men min som var en fjoll utan skor, den såg inte sådär illa ut barfota efter fånget. Sen kan shettisar röra sig "awkward", speciellt när de är tjocka. Men den ser alldeles för stickig och kort ut fram, så med tanke på att det är drygt två v efter fång så skulle jag inte våga chansa. Däremot röntga.
Du har ingen video på hur den rör sig innan fånget?
Tillägg - när min var in för rtg var den grymt mkt bättre och jag tyckte det såg riktigt bra ut. Inte helt ua men okej, jag var nöjd med utvecklingen sas. Det var INTE klinikvet som direkt satte in butta igen. Så jag tror det är lätt bli hemmablind med, man jämför med akut fas.
Ang ta ut osv. Vänd den SNÄVT på stallgången, det ger bäst svar. JÄTTESNÄVT alltså, den vändningen på videon är väldigt vid, de ska vända supersnävt. Tänk dig att du går in i ena "spiltan" i en transport och vänder, så snävt.
Vad säger din veterinär om saken?