Jag bor i Skåne! har haft samma till min i mer än tio år. Byter inte bara för att jag bytt stall. Så det är nog lite olika. Prova den där annars hitta nån annan. Inte alltid alla som är bra fast att många har just den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig varit med om att man i stall har samma hovslagare. Alla har sina egna, några stycken har samma, men aldrig att hela stallet har samma hovslagare knuten till sig. av redan nämda orsaker. Blir lite förvånad att sånt existerar? Vet inte var TS bor, kanske om man står ute i obygden? Men annars aldrig. Framför allt finns det ju ingen anledning precis som flera skrivit eftersom det sällan går att dra alla hästar på samma skointervall osv om skoning ska ske optimalt efter hästens egna behov osv. Endast ridskolor gör väl så numera fortfarande? Om ens det, tror ingen tar alla på ett och samma tillfälle för ingen hovslagare skor 20 hästar på en dag, inte ens 10....
Varför blir du förvånad? Hade själv 2 stall på ett 30 tal hästar på varje och på båda stallen hade jag en fast dag i veckan (ena stallet tisdag och andra torsdag) som jag var där, både hästägare och jag tyckte det var väldigt bra.
Så alla hästar hade sina intervaller och hade ägaren något dom undrade över mellan skoningarna så visste dom när jag var i stallet.
Varför blir du förvånad? Hade själv 2 stall på ett 30 tal hästar på varje och på båda stallen hade jag en fast dag i veckan (ena stallet tisdag och andra torsdag) som jag var där, både hästägare och jag tyckte det var väldigt bra.
Så alla hästar hade sina intervaller och hade ägaren något dom undrade över mellan skoningarna så visste dom när jag var i stallet.
Jag har en häst som behöver hovslagare. Dilemmat för mig är att jag inte vet om jag ska sko henne eller bara verka henne. Hon har haft skor men går nu för tillfället barfota och ömmar inte.
Funderar på om det är lönt att sko henne nu och hur man sedan fasar in henne i de nya hovslagare rutinerna. Hur hade ni gjort om det har varit er häst? Tankar?
För att hon troligen kommer slita för mycket på hovarna när jag börjar rida, eftersom hon efter att bara ha gått i hagen har slitit ner bakhovarna. Sen har hon alltid gått med skor hos tidigare ägare. Vi får se hur det utvecklas.Varför sko henne om hon inte ömmar?