Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 021
Senast: sandrafors
·
Hästvård Vad föredrar ni/era hästar, och varför? Jag veeet att jag är sjukt tidigt ute, ponnyn brukar inte börja bli långhårig förrän i oktober...
Svar
15
· Visningar
2 976
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har haft jätte mycket ägg den här sommaren, som ju inte ens är slut än D: Har varit jätte noga med att ta bort dom varje dag...
Svar
5
· Visningar
1 239
Senast: niikon92
·
Hästvård Min häst måste ha skydd i hagen nu på sommaren. Vet inte alls vad hon gör men hon får hemska sår på bakbenen vilket medför ärr som inte...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 119
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej, min sommarhäst fick nyligen en bula under magen precis före bakbenet. Hon fick den igår och då var den redan rätt stor, kanske 6cm...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Gimlan
·
Hästvård Vad är det bästa sättet att svalka hästen på när det är varmt oavsett inne eller ute? Om man tex ska spola med kallvatten, vart är det...
Svar
5
· Visningar
2 382
Hästvård Hästen har fått rehabiliteringsschema av veterinär med upptrappning varannan vecka (skrittpromenader). Just nu går hon i stor platt hage...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: tolksele
·
Hästvård Nu är det dags. Rider en trevlig tjejs hästar, en utav dessa har gått som fölsto i ett par år, vid igångsättning "skadade" hon sig, dvs...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: axel
·
Hästvård hej. min häst fick för ett par dagar sen ett skrapsår, från någon tagg eller liknande. Finns det någon salva man kan smörja på för att...
Svar
7
· Visningar
4 031
Senast: niikon92
·
Hästvård Är nu orolig för våra hästars välbefinnande. Vårt stall där hästarna är inhyrda är kokhett nu i hettan. Tyvärr kan man inte ha dörrarna...
Svar
10
· Visningar
1 508
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ni med hästar som har EMS (ekvint metabolt syndrom/equine metabolic syndrome), hur fastställde ni att hästen var drabbad av detta?
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Korall
·
Hästvård Är det någon som nyligen ultraljudat senan på sin häst på kliniken i Norrköping (Marby)? Vad kostar det och vad kostar själva...
2
Svar
31
· Visningar
4 478
Senast: Perla
·
Hästvård Lilla heppan haltar framtill, rätt ordetligt. För två veckor sedan köpte jag en kärra och har kört henne en hel del. Trodde de var...
2
Svar
25
· Visningar
3 376
Senast: em-pirre
·
Hästvård Kort och gott; hur preppar du din häst för att klara flugorna? Spray, kräm, täcke, mössa? Vaf tycker du funkar bäst? Skriv även hur...
2
Svar
27
· Visningar
1 767
Senast: Görel
·
Hästvård Frågan gäller den typen av boots man kan använda vid tappsko samt även till att rida i. Min avsikt är att ha dem i hagen vid tappsko...
Svar
5
· Visningar
1 657
Senast: fourlegs
·
Hästvård är väl knäledsinflammation och det sitter i vänster bak , men om det står Diagnos: Gonit FPJ, lat + med VB - vad betyder resten ?
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Invincible
·
Hästvård Detta med att klia av sig manen har jag alltid förknippat med islänningar och möjligtvis importer. Men min syster berättade att dom haft...
Svar
11
· Visningar
925
Hästvård Vet inte om jag placerar tråden rätt nu, men testar här! Ska tävla med "ardennerfläta" (visst heter det så?) för första gången, och då...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: sassiball
·
Hästvård En häst i stallet välte i boxen imorse när hovarna skulle kratsas. Är det någon här som varit med om detta förut? Vad hade i sådanafall...
2
Svar
20
· Visningar
3 834
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ett av mina halvblod visar ömhet/markering på hö framben. Det känns inget vid ridning men jag kan se att hon nickar vid longering på...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka