Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej min ponny fick ett sår för ca 2 månader sedan. Han har haft bandage sedan dess men bytt det varannan dag. Nu när såret var läkt och...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: mackan
·
Hästvård Voi suck. Så fort ett blir bra kommer nästa. Fick samtal i måndags att min häst är halt. Åkte ut och båda senorna i frambenen varma och...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: vinkelina
·
Hästvård Hej! Har heft en 2 åring på klinik med en jobbig skada (atärblödning under bogbladet) och har i dagsläget stått på box i 3,5 månad...
Svar
5
· Visningar
3 393
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! Jag har haft min hyrhäst i 4 dagar och inte förens nu har jag märkt att han har torra mungipor. Vad kan man använda för salva så...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: Roheryn
·
Hästvård Mitt sto har blivit drabbad av vad jag är rätt säker på är fotosensibilitet. Jag googlar och försöker hitta inforation om det och själva...
Svar
12
· Visningar
7 200
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag har en 5 åring som aldrig varit en het häst men lagom framåt och arbetsvillig. Han är stor, 170+ och har vuxit länge och ganska...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: niikon92
·
Hästvård Min häst fastnade med grimskaftet runt halsen när han stod fastbunden och drog tills han kom loss. Nu så rinner det blod ur ena...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: aglaonema
·
  • Låst
Hästvård Märke igår att min nuvarande foderhäst att han hade styngflugeägg på bena & tog då bort de värsta med ryktskrapa men undrar det finns...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: em-pirre
·
Hästvård Ponnyn ska byta stall om ett par veckor. I dagsläget står han på halm vilket funkar kanonbra. Stallägaren till nya stallet vill dock...
2
Svar
38
· Visningar
3 832
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, jag har en 15-årig ponny som visat några symptom på cushing, vi har ännu inte gjort ett test men det ska göras inom kort. Och vi...
Svar
12
· Visningar
2 083
Senast: Korven
·
Hästvård Vilket är det effektivaste insektmedlet enligt dej? Hur lång effekt? Prisvärt? Lätt att få tag i? Drygt?
2 3
Svar
55
· Visningar
7 201
Senast: Balahé
·
Hästvård Ni som har hat hästar som blivit ormbitna av huggorm. Hur har era hästar reagerat och hur lång tid har det tagit innan de har varit som...
Svar
12
· Visningar
5 410
Senast: annan1
·
Hästvård Hejsan! Mitt sto har fått skavsår på mulen av sin betesbegränsare. Hon kan inte vara utan den (har haft fång och har en...
Svar
14
· Visningar
2 728
Senast: Sar24BB66
·
Hästvård Hej på er kloka hästmänniskor, jag behöver bolla lite funderingar... Jag köpte en ponny förra veckan. Veckan innan blev hon verkad och...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: Jeswes78
·
Hästvård Min hästs hovar växer helt ojämnt (ena växer nedåt och den andra framåt/normalt) och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...
2
Svar
22
· Visningar
3 239
Senast: tolksele
·
Hästvård Vad anser ni är en lagom strömängd, i centimeter, till en häst i boxen? Nu tänker jag på spån, halmpellets, torv etc. Alltså INTE halm...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Bison
·
A
Hästvård Min häst har fått konstaterat ehrlichios med värdet 1:320 vilket tydligen är högt...har varit inne här och läst de andra trådarna om...
2
Svar
33
· Visningar
4 620
Senast: Equilina
·
Hästvård Jag har ingen vana av oskodda hästar. Men nu ska jag få hem en shettis som är oskodd och tanken är att han ska förbli det om det funkar...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Snowwhite
·
Hästvård Upptäckte igår att min unghingst visar tecken på exem. Hans mankam är lite "räfflad" och han har kliat bort en liten, liten bit av...
2
Svar
33
· Visningar
3 262
Senast: krambanan
·
Hästvård Min 2-åring fick en spark på sommarbetet och därmed en fraktur på griffelbenet bak. Har därefter enligt veterinär stått på box i 5...
Svar
1
· Visningar
3 171
Senast: kardemumma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka