Låghalt häst

@tolksele Ta med en vän till kliniken kanske? Jag känner ibland att det är bra att ha med någon mer som lyssnar. Det blir lätt så mycket annars och efteråt har man glömt hälften av vad som sagts.

Tack så mycket för tipsen! Ska skriva ut röntgenbilderna på hoven och ta med till hovslagaren på onsdag och har fått tag på vår vanliga veterinär igen som pratar så att jag förstår ;)

Ville bara säga att hovslagaren som skodde på kliniken verkade duktig och hade en tanke bakom det han gjorde. Så nu fick ponnyn extra stöd med bredare skor fram på den dåliga hoven och extra stöd bak på den andra eftersom det är så hon belastar :)

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 599
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 230
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
Hästvård Jag tog över ett 20-årigt arabsto i september med kraftigt misskötta hovar. Möjligen har hon även haft fång våren -17. Hennes fötter var...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 856
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka