Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det likvärdigt att köra hästen i transporten på grusvägar som att stå på vibrationsgolv? Det var en veterinär som sa det till mig...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Toxid
·
Hästvård Voi suck. Så fort ett blir bra kommer nästa. Fick samtal i måndags att min häst är halt. Åkte ut och båda senorna i frambenen varma och...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 082
Senast: vinkelina
·
Hästvård Funderar på att köpa en häst som, när den var liten, hade ett ben som växte snabbare än det andra. Har inte haft problem med detta men...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Snowball
·
Hästvård Hejsa! Jag tänkte höra lite med er som har erfarenhet av arabhästar och deras rörelser. Jag har nämligen en arab som jag tycker rör sig...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: kolan
·
Hästvård Står ju som sagt med häst där senskada misstänks. Domen kommer på måndag då vi skall in och ultraljuda. Är dock inställd på minst 6...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: lil-sis
·
Hästvård Det är så att jag har en häst på prov, ska köpa i Oktober. Hon är 10 år, kanon stam. När jag fick henne i April så hade hon en knöl på...
2
Svar
33
· Visningar
3 598
Senast: skuggi
·
Hästvård . På minner lite om ett juver. Det sitter vid navlen (så att säga) och e hårt i mitten. Men resten e mjukt nästan vattningt och e...
Svar
18
· Visningar
3 138
Senast: Marylou
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, vad tycker ni om denna skoning. Hästen i fråga är skodd för 4 veckor sen och ser alltså ut så här. Nuvarande...
2
Svar
29
· Visningar
4 604
Senast: Jojo
·
Hästvård En fundering såhär på morgonkvisten... Om man har på pälsglans eller något annat som gör att äggen inte fäster på hästen, hamnar de inte...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Novisis
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder, brukar inkar ge klåda? Jag har hittat en "bulle" i örat på min häst och den verkar klia mycket. Skulle jag gå...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Bri
·
Hästvård Jag har en 24 år gammal nsv som jag älskar. Han har stort värde för mig även om han inte skulle kunna användas. Han skapar lugn i min...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: fejt
·
Hästvård Hur gör ni? Skickar träckprov och avmaskar därefter? Kan man lita på provsvaren? Eller maskar rutinmässigt? Här går meningarna isär...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Senast: Madick
·
Hästvård Häromveckan när jag besökte ett stall såg jag ett väldigt överviktigt sto. Nu snackar vi liksom inte "lite gräsmage", utan... Ja, halsen...
2
Svar
20
· Visningar
2 661
Hästvård Vår häst är tio år och har aldrig skotts på bakhovarna, förrän nu. Han kom alltså till oss från Tyskland för två månader sen och har...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Görel
·
Hästvård Min häst har en konstig förhårdnad på öronsnibben. Den har suttit där sedan jag fick henne (ett år). Anledningen till att jag inte har...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Marty
·
Hästvård Vår flock har drabbats av styngflugelarver och vi skrapar bort äggen så gott vi kan. Funderar på om man skulle raka benen och en bit...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 764
Senast: mackan
·
Hästvård Usch vad flugorna är på hela tiden och är det någon gång som min häst lyckas skada sig i hagen så är det nu - rötmånad och en masa...
2
Svar
35
· Visningar
10 372
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej! Jag köpte min 6 år gamla valack den 12 maj 2014 och han vart skadad för ungefär 4 veckor sedan så kan inte rida han. Han går i en...
2
Svar
20
· Visningar
1 439
Hästvård Har nämnt det i någon tidigare tråd (som handlat om annat eg) men min pålle ska opereras för urinsten. Enligt veterinären är det inte...
Svar
0
· Visningar
921
Senast: godishanna
·
Hästvård Hej! Undrar ifall någon här har varit med om häst som blivit förgiftad av björkstekellarv? Häromdagen när jag tog in hästen från betet...
Svar
1
· Visningar
1 363
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka