Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej igen.. Kom till stallet och upptäckte dessa bulor på hästens vänstra sida och ner under halva magen.. Vad kan det vara?
Svar
16
· Visningar
2 077
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Jag är ny här, och skulle gärna vill ja ha lite råd av er kloka människor. Jag har en åttaårig halvblodsvalack, som jag köpte när han...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Novali01
·
Hästvård En av mina hästar kom in häromdagen med ett sår stort som en femkrona på nosryggen. Inte djupt men mer än ett skrapsår och med en flik...
Svar
10
· Visningar
4 656
Senast: Cornelia
·
Hästvård Jag tycker denna salvab är toppen till det mesta såsom hovar sår kli flugor osv. men läste att tjära är ju cancerframkallande gäller det...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: mackan
·
Hästvård Vad tror ni om den här lilla tanden (sitter en likadan i överkäken och samma på andra sidan munnen.) Är det någonting ni hade tagit bort...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: palle
·
Hästvård Mitt 15 åriga islandssto har denna höst satt en mer lockig vinterpäls än vanligt, pälsen är inte längre än vanligt, men har en lite...
Svar
13
· Visningar
5 228
Senast: Korven
·
Hästvård Jag och min älskade ponny har hängt ihop i 15 år, tiden går(!) och ponnyn börjar bli till åren, redan fyllda 30 år, med 15 år som...
Svar
5
· Visningar
1 970
Senast: Kirie
·
Hästvård Det är bara att konstatera. Jag har en bäver... Vi har precis flyttat till nytt ställe och hon är inne ett par timmar på dagarna när det...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag skulle vilja höra alla era erfarenheter och resultat av irap behandling av inflammerade leder. Vilken led satt hältan i? Fanns det...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 503
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har en helt ny oöppnad flaska av hästschampot Galopp Plus (medicinskt schampo). Eftersom hästen har konverterat från ridhäst till...
Svar
5
· Visningar
3 666
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Jag fick häromveckan reda på att växande hästar kan få överben om sen försvinner. Varför? Är det vanligt?
Svar
5
· Visningar
806
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Jag har en skimmel, ca 15 år (imp från rumänien så åldern har bara uppskattats till 8 år vid importeringen 2007), som har några få...
Svar
0
· Visningar
759
Hästvård Min sommarhäst vill inte stödja på sitt ena bakben. Han liksom försöker ta upp den I luften för att undvika att stå på den men när han...
Svar
7
· Visningar
1 841
Senast: Korven
·
Hästvård Var i Kraków en sväng i förra veckan och det fanns mängder med häst&vagn-ekipage (ursäkta den formuleringen, min hjärna har semester)...
Svar
19
· Visningar
3 784
Senast: Thera
·
Hästvård Jag funderar på att köpa ny häst. Av nuvarande ägaren fick jag veta att hästen hade haft skimmelknöl. Och att den hade opererats bort...
Svar
17
· Visningar
4 886
Senast: palle
·
Hästvård En äldre häst (24) som svullnar och stumnar i benen och blir stel vid stillastående (över natten i box, t.ex.) hade jag själv snabbt...
Svar
5
· Visningar
3 409
Senast: Magnum
·
Hästvård För första gången så har min häst fått väldigt torra hovar nu under sommaren. Detta uppmärksammades när hovslagaren skodde om honom för...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: super
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar om någon känner igen symptomen som jag beskriver nedan. Är det något normalt hästar kan göra utan att det är...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: AliceZeta
·
Hästvård Tanken slog mig. På sig själv sätter man gärna ngt som svalkar vid insektsbett? Men på häst då ? Som fått megastora bett av antagligen...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Noak
·
Hästvård Hej alla hästkunniga! Islänningen fick för ungefär 2 veckor sedan ett sår vid h. framben. I "armhålan" om man säger så, vid...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V