Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hejsan alla. Vi vet inte vad vi ska ta oss till. Det finns en tjej som rider sin ponny som är 1.5 år. Ponnyn ser verkligen ut som en...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 142
Senast: Barbella
·
R
Hästvård Undrar lite hur det fungerar med detta med att döma ut en häst. Har lyckligtvis inte behövt uppleva detta tidigare. Om det rör sig om en...
2
Svar
23
· Visningar
5 251
Senast: MissFideli
·
Hästvård Nu blir jag frustrerad, hästen har tappat sin ena baksko tre gånger inom en och en halv vecka. Igår satts den fast igen och...
Svar
14
· Visningar
2 061
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på BRA klippmaskiner till häst, lite dyrare alternativ? Tack! :banana:
Svar
0
· Visningar
480
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Hej! Detta är min första tråd så jag hoppas att jag kommit rätt. Angående detta med hovar, hur gör ni när era hästar har massvis av...
Svar
6
· Visningar
922
Hästvård Har ett hingstföl (islandshäst) som föddes 140706 och som ser ut som nedan i benställningen. Han var något sen med att komma igång med...
2
Svar
27
· Visningar
8 389
Senast: MissFideli
·
Hästvård Tar på kyllera på hästens ben efter typ halvtimma-trekvart efter ett hårt träningspass är det försent då eller gör det samma verkan ?
Svar
11
· Visningar
4 336
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som för ett år sedan fick kotledsinflamation och sedan dess friskförklarad men ej riden då ägaren har varit rädd...
Svar
5
· Visningar
935
·
Hästvård Detta med triangelmärkning, hur fungerar det? Har en häst med en nu nedsatt funktion i sin kropp, häst kommer aldrig att kunna tränas...
Svar
8
· Visningar
1 153
Hästvård Ja jag var lite tankspridd idag när jag hämtade hästen från kliniken. Ska ge min häst penicillin intramuskelärt, jag har gjort det förr...
Svar
5
· Visningar
2 995
Senast: iruba
·
Hästvård Min häst som är 15 år har väldigt dåliga hovar (han är 50% fullblod vilket kanske har något med det att göra), han är sulöm, har väldigt...
Svar
2
· Visningar
1 527
Senast: traceys
·
Hästvård Vad tar veterinär för en vanlig gårdbesiktning? Jag ringde och bokade en besiktning för en häst jag ska köpa och det skulle kosta ca...
Svar
14
· Visningar
10 163
Senast: AliceZeta
·
Hästvård Igår kom jag ut till stallet och hittade min häst med en skada. Ett sår på benet som är ca 3cm brett, går hela vägen in till benet...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min ena häst är otroligt irriterad vid bogarna/manken och de området, samt lite svullen och varm vid bogarna. Ingen feber. Hon är...
Svar
18
· Visningar
1 707
·
Hästvård Suck, måste bara skriva av mig lite. Mitt halvblodssto "olyckskorpen" är halt. Igår kväll innan jag tagit in hästarna och höll på med...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Exit
·
Hästvård Hej! Mitt älskade ministo Chloè (3 år) håller på att växla tänder. hon har varit lite sen, och tappade sina första tänder några veckor...
Svar
3
· Visningar
1 087
Hästvård Hittade en halv, hopknycklad drickaburk i höbalen nu när jag skulle fodra. Minns att jag läst om kossor som dött av att få metallbitar i...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min ponny (16 år) har haft upprepade inflammationer i bakbenen sedan jag köpte honom för 1.5 år sedan. Vad jag vet hade han även...
Svar
14
· Visningar
1 780
Senast: Speedway
·
Hästvård En bekant till mig har en unghäst (1 år) som i år har kliat bort i princip all man och svans på svansroten. Det började tidigt, dom hade...
2
Svar
23
· Visningar
1 665
Hästvård Hej! Min häst ska på kvalitetsbedömning och jag undrar om ni har några smarta tips om hur man ska få honom att bli extra fin. Hur gör...
Svar
0
· Visningar
474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka