Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Försöker hålla detta kort, hade ute en veterinär för ett par veckor sedan till min häst 15 år, han har under våra tio år i hop haft...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: ameo
·
Hästvård Behöver klippa ner gräset i några av mina hagar, det är väldigt högt nu och mer strå än blad. Skall be grannen komma med traktorn och...
Svar
17
· Visningar
3 913
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hejsan! En bekants häst har blivit sjuk, så provar vända mig hit och höra om någon har varit med om liknade? Det började för två...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: JeaNette__
·
Hästvård Hej! Helt ny medlem, och vet knappt hur det funkar, men är tacksam om nån har nåt att komma med. Har ett varmblod, 25-årigt sto. Hon...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Lotti
·
Hästvård Hej! Har så många tankar i huvudet... Min gammelgubbe, 24 år, har det senaste halvåret haft problem med ena bakbenet. Egentligen började...
Svar
18
· Visningar
1 463
Senast: Lotti
·
Hästvård Ponera att en häst skulle dö i boutulism och det visar sig att den inte är vaccinerad. Kan man ändå få ut livsförsäkringen?
Svar
10
· Visningar
1 344
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto på 10 år, som jag har haft i två år och pga olika personliga saker, så har hon ibland fått stå perioder...
Svar
9
· Visningar
5 099
Senast: Jojo
·
Hästvård Hej! Har hört mycket nu om vaccination på hästen, hur många dagar behöver den vila efter vaccinationen? Ozzy ska nämligen vaccineras och...
Svar
3
· Visningar
590
Hästvård Pga trångt med tid hos ordinarie hovis inför semestern, skoddes hästen idag av en ny (utbildad) hovslagare då han gått över tiden ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 482
Senast: Liten
·
Hästvård Blev som vi misstänkte. Senskada vänster fram (fråga inte vilken sena, undersökningen gick på finska om jag måste ärligt säga att jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 354
Senast: lil-sis
·
Hästvård Eller förhindra att de sätter dem? Det fanns en tråd nyligen om ett bra sätt. Hittar dock inte tråden. Visst kan man skrapa o plocka...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Liten
·
Hästvård Jag reagerade på detta häromdan, när jag red på en ridskolehäst som tvärstannade för att skita. När jag bestämt sa till att den skulle...
2
Svar
21
· Visningar
2 891
Senast: svea
·
Hästvård Behöver idéer. Hästen ifråga kom in från hagen på 3 ben. 2 dagar senare fortfarande inte bra och står nu hos veterinär. Han går på tån...
Svar
14
· Visningar
3 342
Senast: MissFideli
·
Hästvård För ca. 3 månader sen skadedes min häst i samband med ridning. Kändes som om han trampade fel och det var inget dramatiskt. Blev inte...
2
Svar
22
· Visningar
13 450
Senast: Joyride
·
Hästvård En fråga har kommit upp här de senaste veckorna. Nu undrar jag vad ni andra har för åsikter/erfarenheter angående det hela. När, och i...
Svar
0
· Visningar
430
Senast: ancan
·
Hästvård Idag halkade min häst till på stallgången ( någon tyckte det var fint med slätt stallgolv >:( Hon reste sig upp och stöttade inte på...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: mackan
·
Hästvård Letar häst och två som har varit intressanta har varit drabbade av överben. Den ena är inte aktuell av andra orsaker, men en har jag...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: skuggi
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av behandlig för kronisk inflammation i kotsenskidan? Min häst fick en mindre skada på gaffelbandet till...
Svar
5
· Visningar
10 736
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har haft världens problem med att hitta bra hovslagare. Generellt så lyssnar de inte på vad man säger, och de som låtsas göra det...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
36 055
Senast: coari
·
Hästvård Innan jag skriver nåt så vill jag bara säga att jag har tid hos veterinär ikväll.. Såhär såg hästens ben ut igår förmiddags. Svullen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
15 533
Senast: Itzyditzy
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka