Varför kan han inte gå med boots dygnet runt?
Trasiga boots ser jag som att de gjort sitt jobb såvida skon sitter kvar. Boots har varit förbrukningsartiklar här. (haft två som lätt trampat av sig utan boots. En tappsko i veckan liksom.
Nu vill ju inte jag göra en trådkapning så som du alltid verkar lyckas med genom att skriva hallå hallå här e jag å lyssna på mina problem.
För att ju göra det enkelt så har man hästen barfota så kan man aldrig notera om den trampar av sig någon sko.. Har man den fysiologiskt skodd och den trampar av sig skor och boots anses som en självklar "förbkrukningsvara" så besitter den enskilda individen en rörelse störning,, vad den rörelsestörningen kan bero på är många...
En sak är dock säkert,,,ingen frisk häst uppvisar trasiga boots och ingen hästägare som förstått sitt jobb har en tappsko i veckan "liksom".
Att leva i en tro att man har en lycklig häst bara för att den beter sig som en känguru i sin hagvistelse är inget tecken för mig att den är lycklig,, snarare att den är understimulerad och överaktiv.
Man bör oxå,, förstå att det är just just i hagen dom flesta skador sker så jag brukar rekommendera dom som har mkt tappskor att dom ska vara lyckliga över att det bara va en sko tappades.
För min del så är allt som går att dokumentera vad gäller tappskor, benbrott, senskador eller för övrigt alla typer av skador som leder till kroniska/tillika senare dödlig utgång det som man verkligen bör analysera för att fundera på vad som kunde ha gjort annorlunda i stället för att..
Anse sig felfri och lägga över skulden på någon annan. Jag vill inte fördöma denna typ av hästägare, bara fundera på när dom kommer till insikt med att läsa det dom själva skriver för att förstå innebörden i själva okunskap.