Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 674
Hästvård Behöver lite tips och idéer! Jag skulle gärna vilja hitta någon smidig lösning för att få till en upplyst väderskyddad spolspilta utan...
2
Svar
24
· Visningar
3 646
Senast: FiaM
·
Hästvård Min häst brukar inte svettas så mkt, men under den senaste månaden har han svettats ordentligt när jag ridit. Igår tog jag ett pass på...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Líf
·
Hästvård Hästarna letar upp något ställe i hagen med frön som fastnar i päls/pannlugg och man. :p Men frågan vilken växt kommer de ifrån? och...
Svar
2
· Visningar
2 318
Senast: Smulan75
·
Hästvård Hej. Har nyss köpt en 2-åring. I pannan, på öronkanterna och på benen främst, har hon som, inte mugg, men liknande, fast är varklumpar...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: svea
·
Hästvård Jag har stora blodmasken i min flock/mark. Ett avmaskningsprogram upprättas i samråd med veterinär, och all betesmark ska i höst plöjas...
Svar
16
· Visningar
2 693
Senast: Madick
·
Hästvård Min hovslagare är inte godkänd av jordbruksverket. Han har dock gått som lärlig hos en som är godkänd och han är jätteduktig (iaf tycker...
2
Svar
30
· Visningar
4 334
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Dokumenterat tillskott som förbättrar dålig hovkvalité, finns det? Alltså, dokumenterat med någon form av studie/undersökning eller...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: TinyWiny
·
C
Hästvård Jag funderar på hur det står till med avlivning på klinik. vilka kliniker gör det, och hur går det till? var gör dom av kroppen och vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 900
Senast: mackan
·
Hästvård Nej,kan inte fråga behandlande veterinär. Har gjort det utan att bli klokare. Nu får jag börja skritta förhand 10 min. Första veckan...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: skuggi
·
Hästvård Unghästen skickades på bete ihop i slutet på april. Där går han med en annan 1 åring. I juni verkas han av veterinär och det upptäckts...
Svar
6
· Visningar
1 781
Senast: MaRomer
·
Hästvård Andra tråden är uppe i över 3000 inlägg så är nog dags för en ny även om det varit dött där nu så hoppas jag att det kan bli lite liv i...
2
Svar
37
· Visningar
4 959
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst , 18-årig valack, har drabbats av hornhinneinflammation. Det började med att han blev irriterad och svullen i ögat. Jag tog ut...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 439
Hästvård Sammanväxningar i kotsenskidan och ett förtjockat ringband, vad har ni för erfarenheter med hästar med detta? Hur länge har dom hållt...
2
Svar
34
· Visningar
6 278
Senast: tuaphua
·
Hästvård För att inte hänga ut någon skriver jag "generellt" Spekulationer och påhopp undanbedes. Hästen- äldre sto, halt i trav. Tung ras...
Svar
2
· Visningar
645
Hästvård Min häst blev halt för ett par veckor sedan. Var hos vet och då blev diagnosen efter utredning "lätt stukning" och behandling med...
Svar
6
· Visningar
2 296
Senast: L8P8
·
Hästvård Det är väl typ 20 år sen sist, men nu står hästen på halm och jag blir tokig. Spån är lätt, bara att plocka bort bajset och kisset...
Svar
18
· Visningar
6 519
Senast: Sasse
·
Hästvård För första gången på många år kan jag börja hänga i hästdelen på buke igen! :bump: Jag har börjat hjälpa min granne med hennes...
Svar
0
· Visningar
648
Hästvård Jag hade skapat en tråd som helt plötsligt försvann? Fick inget mail så det verkar inte som om någon regel brutits....? Nåväl, gör en...
2
Svar
30
· Visningar
4 788
Senast: Jane
·
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält...
2
Svar
39
· Visningar
5 523
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka