Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Nu vill jag be om er hjälp som kan det här med benställningar och dess inverkan (hållbarhet) på hästen. Jag har fullkomligt kärat...
Svar
15
· Visningar
2 562
Senast: AnetteT
·
Hästvård Mitt sto blev sparkad för ett tag sen, väldigt halt och röntgades då hon inte blev bättre trots vila och sjukhage.. röntgen visade att...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Görel
·
Hästvård Hej, Jag skulle vilja och behöva raka min kallblodstravare men är rädd att de är för tidigt.. :) När klipper/rakar ni era hästar för...
Svar
10
· Visningar
1 011
Hästvård Skall gräva ner mig. Igår ringde ordförande för föreningen jag står hos. Hon är sååååå bekymrad över hur min häst mår utgående från vad...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: vinkelina
·
Hästvård Ni som köpt ett ungt fullblod (4 år) som gått på banan, hur har ni besiktigat den? Har ni gjort böjprov? Är det något speciellt man...
Svar
6
· Visningar
1 227
Hästvård Jag befinner mig mitt i alla hästälskares mardröm.. Var hos veterinären i förrgår med vår 4åring pga att han var lite halt på ena...
Svar
7
· Visningar
3 520
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vet inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga in detta i men det får bli här! Jag har funderat på det här med att somna in själv...
2
Svar
22
· Visningar
3 097
Hästvård Jag bor i England och avlar varmblodshästar med våran egen hingst. I går morse fann vi ett av årets tre föl död och ett annat alvarligt...
Svar
8
· Visningar
1 792
Hästvård Vi opererade vår tre-åring i måndags för ostechondros i båda bakhaserna. I går var första gången som vi skulle lägga om bandaget hemma...
Svar
7
· Visningar
3 249
Senast: Fislisa
·
Hästvård Jag har för mig att vår veterinär vid något tillfälle sagt att det är onödigt att kolla masken under vintern då de är inaktiva, men iom...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: Madick
·
Hästvård Min ponny kastrerades den 9 september. Han är tre år gammal. Jag får hem honom på onsdag (24:e). Behöver jag tänka på nått speciellt...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det är så att jag rider på en ridskola där de bara några hundra meter ifrån ridskola byggs en stor väg. Senast jag var där så yrde det i...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Arwen
·
Hästvård Tja! Min häst är sjukt skitig, han rullar sig i "jorden" varje dag vilket gör att han inte blir så fin precis. Hela förra veckan var jag...
Svar
19
· Visningar
2 035
Senast: Karre
·
Hästvård Finns det? Min häst är väldigt skavkänslig, det vet jag ju. Men vi har klarat oss fram tills idag ut minsta märke. Men nu har han...
Svar
11
· Visningar
5 551
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har ägt min häst i bara ett par veckor. Han var skodd fram när jag köpte honom och hade gått skodd fram i två år. Innan dess gick...
2
Svar
24
· Visningar
3 309
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag skulle vilja veta hur ni som har haft häst med fång gjort för att få hästen ok. Blev hästen bra? Själv gick jag efter Strömsholms...
Svar
2
· Visningar
2 277
Senast: Immer
·
Hästvård Vad är det för rekommendationer om motionering av hästen efter vaccinspruta? //Jen
Svar
4
· Visningar
533
Hästvård Hej! Min häst har börjat hosta då och då. Inte mycket men några enstaka gånger, inte heller varje gång jag rider eller pysslar med...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: caballus
·
Hästvård Hej! Undrar om någon här opererat sin häst för problem med karpalsenskidan på båda fram? Har ett sto som kan behöva opereras båda fram...
Svar
6
· Visningar
2 754
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej Vi hade stallmöte igår. Det verkar vara en allmän okunskap i stallet v.g avmaskning och betesskötsel. Det bestämdes att hästarna...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 854
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv