Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Han verkar inte vara öm, har ej haft mugg utan ser hur fin som helst ut i karlederna på alla 4 ben.. Detta är bakhoven. Denna "klumpen"...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: skuggi
·
Hästvård Japp som rubriken.. vet inte hur storlekarna på greenguarden är. Tror ni ponny blir bra eller är storlekarna små?
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Travarn
·
Hästvård Följer med i alla era berättelser kring sjuka hästar ofta medtragiska slut och jag beundrar er att ni orkar! Har inte själv häst utan...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Liten
·
Hästvård När min häst var inne på hältundersökning i våras så röntgades bakknänan i samband med behandling. Veterinären undrade då i fall han...
Svar
4
· Visningar
929
Hästvård Min 3åring har lyckats få en pinne i benet. 20-30%skada på senan. Infektion i leden och var tömd på ledvätska samt genom titthål såg dom...
Svar
11
· Visningar
1 761
Senast: Grazing
·
Hästvård Har fått stora bekymmer och är djupt ledsen över denna stackars häst och hoppas att någon här har varit med om ngt liknande eller har...
Svar
14
· Visningar
7 724
Senast: traceys
·
Hästvård några tips på hur man får manen att växa fortare???? den längden min ponny (Sally) har på manen nu ser bara dum ut :meh: (tycker jag)...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Min lilla shettis har en rätt stor sårskada på insidan av hasen, ganska långt ner på hasen. Den är ett par veckor gammal, hon har varit...
Svar
19
· Visningar
3 191
Hästvård Hur skulle ni bedöma den här hästens exteriör, för och nackdelar? Hur ska den arbetas? Detta är en häst född 07 som inte har varit i...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Luna10
·
Hästvård Vad gör ni för att skona era hästar från dessa hemska flygfän? Vi kan inte ha våra ute dagtid alls, dom blir totalt sönderbitna...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 860
Senast: mackan
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen märkte jag direkt att min häst inte var ok. Ingen feber, men stel och lite puls fram. Veterinär kom ut...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 681
Senast: Korven
·
Hästvård I september 2013 köpte jag en hopphäst på 6år. Sedan dess har skorna bara suttit kvar mellan två skoperioder. Mellan alla andra...
2
Svar
22
· Visningar
5 278
Hästvård För några år sedan hade en av mina hästar obalans i magen. Testade då flera olika typer av probiotika. Har med henne kommit fram till...
Svar
14
· Visningar
2 204
Senast: sthu
·
Hästvård Hej! Jag blev nyfiken på hur stor prisskillnad det är mellan olika hovslagare beroende på deras utbildning. T.ex vad en hovslagarmästare...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Boj
·
Hästvård Rent utsagt - HUR FÅR JAG BORT SKITEN? :cry: Min älskling bara kliar och kliar sig och vi båda blir likna galna. Jag vet inte vad jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 797
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Jag har en 30 år ung häst som har haft problem sen ett tag tillbaka med att hon går snett med bakbenen, hon går som i en sluta. I...
Svar
11
· Visningar
2 463
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt sto är 29 år , kallblodstravare ( endast inkörd ej tävlad) och ännu still going strong. Rids 2-3 ggr i veckan och mår bäst av det...
Svar
11
· Visningar
1 451
·
Hästvård I stallet jag står finns en hovslagare som skor alla hästar där, han skor även fler hästar i området. Jag har knappt hört om honom...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Boj
·
Hästvård Jag såg en annons gällande hovslageritjänster där man extra eftersökte problemhästar för skoning, det framgår ingenstans vad...
2
Svar
25
· Visningar
2 242
·
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Joyride