Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst sliter skor något så grymt. Det har gått 5 veckor sedan hon blev skodd sist och skorna är redan helt nedslitna. Enligt...
2
Svar
27
· Visningar
3 789
Senast: Novisis
·
Hästvård Vet ej om man får fråga här men är det någon som provat den från H---ks för 549 kr ? Vad tyckte ni?
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: Andorra
·
Hästvård Mitt sto på 16 år har för en tid sen fått en mjuk galla på utsidan av vänster framben strax ovanför kota Hon påvisar varken hälta...
Svar
1
· Visningar
1 232
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Hej! Min olycksfågel till häst som alltid lyckas med allt har lyckats igen.. Lyckas lägga ena frambenet över grimskaftet i transporten...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: mackan
·
Hästvård Jag tycker det är så svårt dethär med hästsårvård.När ska man använda vatten/ jodopax eller ngt annat? När och vad för salva? Vilket...
Svar
11
· Visningar
2 636
Senast: Fibusen
·
Hästvård Har en ponny som "snarkar" när han äter från marken/golvet. Inte i upprätt tillstånd, då hörs det inget. Är det något som täpps i...
Svar
6
· Visningar
2 202
Senast: Korven
·
Hästvård Hej :) Har ni några tips på bra anti-bit medel som man kan ha på trästaket? Händer att vi sätter nån av hästarna i hage med enbart...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej, har en varmblodstjej som gått på travet hela sitt liv (7 år gammal), till Augusti-13. Hon kom till mig i Januari som omplacering...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: Reeree
·
Hästvård Hej! Min islandshäst har en liggament skada i ryggen. Är det någon här som haft enhäst med det eller har? Någon som vet något om det...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: tinis88
·
Hästvård Jag vet ju att det är fler än jag som våndas och funderar över svåra beslut... Här är mitt bekymmer: 23 år gammal varmblodstravare, hade...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: Ginne
·
Hästvård Hej! Nu är det så att i lördags morgon när jag skulle ta ut min häst så var hon väldigt, väldigt halt, hon var också svullen runt...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 018
Hästvård Jag har inte jätte mycket erfarenhet av hästar som haft problem med munnen, lyckligtvis! Men prinsen har alltid vart jätte mjuk och fin...
Svar
6
· Visningar
720
Hästvård Jag har en fantastisk hovslagare, och en hemsk häst ;) Hennes ena hov vill växa rakt uppåt (bockhov) och behöver verkas mycket och ofta...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: coari
·
Hästvård Ska ev köpa unghäst som har en liiiiten (enligt vet?) lös benbit som "antagligen" inte kommer att påverka men hen kan ju förstås inte...
Svar
9
· Visningar
4 469
Senast: dreampower
·
Hästvård Min häst har någon knöl på vänster bakben, precis över hasen på baksidan! Vad kan detta vara? Hästen har blivit röntgad förut och dem...
Svar
8
· Visningar
797
Hästvård Hej! Min ponny blev huggormsbiten för 1.5 vecka sen (onsdag förförra veckan) han blev bättre och bättre men sen blev han dålig:cry: Han...
Svar
11
· Visningar
2 957
Senast: lundsbo
·
Hästvård För några dagar sen fick min ponny massor av bulor/knölar på ryggen och rumpan. Hon går på lösdrift och jag var borta över helgen, och...
Svar
5
· Visningar
1 288
Hästvård Har sett detta i några hästannonser och blev nyfiken på vad det egentligen innebär? Har googlat men hittar ingen direkt info.
Svar
3
· Visningar
2 311
Hästvård Det är dax för den årliga stallrengöringen och för att unndvika stela axlar och att kroppen behöver återhämta sig i tre veckor efter...
Svar
3
· Visningar
2 115
Senast: Toxid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka