Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är väl en sån tråkig människa här som mest går in & läser & sällan skriver något. Har läst om dina hästar genom åren (liksom andras förstås) & kan bara inte fatta att du fått utstå allt detta Så kände nu att jag ville skicka dig en stor kram & att jag tycker det låter som du tar helt rätt beslut. Ingen häst ska behöva stå så länge på box.
Har själv fått ta bort några hästar under alla år med dessa fantastiska varelser, & kan väl trösta med att det finns fler! Aldrig kan den ena ersätta den andra. Men man kan hitta den där speciella hästen igen. Klen tröst nu, jag vet. Men orkar du fortsätta, vilket vi hästmänniskor på något sätt oftast gör så kommer du säkert hitta den där hästen igen som berör så på djupet!
Du har kämpat som få av allt man läst härinne & nu får hästen ha en härlig sista tid! Mer kan man inte begära.
Men å, ber om ursäkt. Fattar inte riktigt hur man gör för att inte få med tidigare inlägg i svar?!!
Du får ha denna bilden med dig!
Det finns ingen möjlighet att låna häst senare om du skulle vilja & hittar någon du fastnar för?
Underbart, så glad
Ett och ett halvt år av strikt konvalescens.. Nej. Ett sådant beslut gör alltid ont, men jag hade valt samma sak om jag fått samma premisser på bordet. Nu har du valt, även om det är skit. Styrka till dig!
Tråkigt!Det är ju inte säkert det blivit så långt med konvalescensen, men bara risken för det, och att det då ändå var i scenariot DÄR man slutligen opererade (dvs "det bra" scenariot) kändes tillräckligt för att definitivt avgöra det. Han är värd oändligt mycket bättre än så.
Men det är därför det är full senskadekonvalescens, och alla som haft en sån vet både hur lång den är och att det är en "känslig" rehab där man kan sabotera ungefär allt om man har otur och hästen t ex kommer lös och rejsar runt.
Jo, jag har ju tyvärr tagit bort såpass många att jag vet att det finns fler. Men den här gången har jag inte möjlighet ekonomiskt att skaffa en ny häst, så det blir ingen ny ridhäst helt enkelt. Utan hur det nu gick till så kommer jag stå där med en B-ponny och thats it. En jättefin B-ponny på alla sätt och vis (och jag har många gånger, även innan det här, önskat att han var 2 dm till!) men någon ridhäst/ridponny till matte blir det ju inte riktigt. Nog kan jag rida honom ibland (jag håller ju på och rider in honom nu), men inte i någon större omfattning.
Väldigt konstig känsla, och den är inte så himla trevlig heller, men det är ju som det är med den saken liksom.
Kan du inte garantera en säker rehabilitering och åtgärdar alla tänkbara orsaker till olyckor så finns det heller ingen anledning att skjuta något framför sig som en dag
Helt rätt beslut av dig och det finns många yngre som söker en b ponny och dessutom är viktbärande för en så liten häst. Dessutom är det ju för dagen inte så "populärt" med att endast inneha en häst eftersom dom är flockdjur.
Många resor har du verkligen gått igenom och främst förmedlat, inte så himla trevliga heller många gånger,men det är ju som det är med den saken och nu vänder vi blad.