Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om du bestämmer dig för att du vill göra operationen, och sedan fb säger nej, hur skulle det kännas?
@Alexandra_W eller så är det faktist du att du har landat i ngt enligt dina hästerfarenheter och vad du vill ha ut av eller orkar som hästägare. Faktiskt är det isåfall inget konstigt, många som eller de flesta skulle jag säga, ändrar sin syn genom åren.
På vilket sätt klarar han inte en boxvila (har för mig att du skriver det någonstans? Egentligen så undrar jag om det betyder något för dem hur lång en boxvila är.
Nu har jag inte följt hela eran story, men läst hela tråden.
Jag tycker absolut avliva, den hästen har råkat ut för alldeles för mycket skador i mitt tycke.
Själv tycker jag generellt som följande om skador (visserligen har jag aldrig haft, och har ingen egen häst):
Får en häst antingen återkommande skador som kräver 2-4 veckors konvalescens, eller en "stor" som kräver mer än kanske 1,5-2 månaders så skulle jag avliva hästen på fläcken. Det kan låta brutalt, men jag anser det att får hästen mer än kanske någon liten sträckning a la "ta det lugnt i 4 dagar" så håller den inte, och ska inte ridas. Således avlivas.
(Tycker generellt inte att man ska behandla och behandla, inget illa ment mot dig, det är min personliga åsikt om jag hade haft en häst)
Det var detta jag menade.De enda eg frågetecken som finns ang klara boxvilan är hur resten av hans kropp ska ta det (han mår inte riktigt väl av att stå, och nu talar vi låång konv) )
Det var detta jag menade.