Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För lite mer än en vecka seda konstaterades min häst ha problem med kotleden. Svullen och rejält halt var hon så vi åkte in till klinik...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: Miaa
·
Hästvård Jag har bekymmer med puls i benen på en ponny. Det började egentligen förra helgen, stark puls i frambenen, speciellt höger fram. Vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 460
Hästvård Finns det s.a.s. olika grader av krubbitning? Om en häst väl börjat krubbita (vid 13 års ålder, helt uppenbart p.g.a. uppstallningen)...
Svar
5
· Visningar
819
Hästvård Någon annan som har en seg häst nu i sommarvärmen? Tycker min har sett ovanligt trött ut nu ett par dagar. Ser väldigt trött ut i...
2
Svar
30
· Visningar
3 555
Senast: MM
·
Hästvård Hallo, jag har problem med att spola min 5åring. Han verkar inte vara rädd för slangen eller vattnet... Bara tycka att det är obehagligt...
Svar
16
· Visningar
908
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Hovslagare 1 : Hästen sliter så på yttersidan ,tar bara och verkar innersidan. Hovslagare 2: Hoven slits mest på yttersidan för att den...
Svar
1
· Visningar
888
Hästvård Igår när jag var ut och hälsade på min 7-åriga vbl valack så såg jag stora köttiga sår fram på bogen... Det var flera stycken som...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 016
Hästvård Märkte att min häst har fått en galla på ena frambenet här om dagen, vet inte hur länge han haft det då han har mycket hovskägg. I alla...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Wera
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som innan varit väldigt pigg och framåt. För ett år sedan blev han konstig och "låste sig" i kroppen varpå han helt...
Svar
12
· Visningar
1 307
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej Har ett sto som är mycket lös i sin mage upptäckte det när jag skulle mocka det gick knappt att få upp det. Är som Ko-Blaffe eftekt...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: annie_cool
·
Hästvård För snart en månad sedan fick jag ta bort mitt varmblod och kvar fanns nordsvensken. Som sällskap till honom har jag nu lånat en ponny...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: nejlica
·
Hästvård Har en shettis valack på 7 år, ha nyss släppt han å kompisen på bete, men dom står inne på natten, ca 10 timmar, han får ca 1/2-1kg hö...
Svar
11
· Visningar
4 627
Senast: lil-sis
·
  • Omröstning Omröstning
Hästvård Hej, Jag har en häst med eventuell fotskabb, mugg ska till vetrinären för skrapprov på torsdagmorgon. Har fått lov att raka av allt...
Svar
1
· Visningar
1 239
Senast: skuggi
·
Hästvård Har ett ev dräktigt sto (seminerad men ej varit på UL koll, är dock 99% säker att hon är dräktig) som skadat sig i boxen inatt och...
Svar
3
· Visningar
3 000
Senast: Dressyren
·
Hästvård Jag har en ponny som lätt blir överviktig. Vi vet inte om han haft fång tidigare i sitt liv. Röntgad UA (ej rotation). Förrförra...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: axel
·
Hästvård Hej jag rider en isläning som är överkänslig mot knott:( har någon ett bra och hemmagjort insekts sprej resept som funckar bra mot mygg...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som i höstas konstaterades ha knäledsinflammation (carpit) i båda fram, hon behanlades då mot detta och blev frisk...
Svar
7
· Visningar
1 968
Senast: ameo
·
Hästvård Har troligtvis haft den otroliga oturen att min häst står med senskador. Ska ultras på onsdag när svullnaden gått ner men med 90%...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: tramp
·
Hästvård Min ponny har fått ett 2-3 långt sår på ena bakbenet. Han har haft nu bandage med dränkt kompressor i klorhexidin ett tag för att det...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka