Sv: Avelsförsäkring eller foster/föl försäkrning?
Jaså, du får gärna hänvisa mig till det i villkoren. När jag läser hittar jag inget om att det ingår i tex A2 eller A1 liv???
Däremot att man kan teckna ett tillägg som heter Vänta Föl försäkring och det är den jag har tecknat på alla mina dräktiga ston som jag har haft i Folksam. Definitivt senare än 12 år sedan.... Men inget om att det ingår automatiskt i livförsäkringen? Vart kan jag läsa det?
Har varit så i minst 12 år i Folksam i alla fall och säkert närmre 20 år i Sveland så inget som är ändrat de sista åren precis.
Däremot är det ju välkänt att folk inte riktigt läser villkoren ordentligt och faktiskt vet vad som ingår i sina försäkringar, nu räcker ju denna "lilla" fosterförsäkring inte långt när det gäller hlb om man haft normala kostnader och inte har ett sto skyhögt försäkrat. Men bättre än ingenting i alla fall.
Jaså, du får gärna hänvisa mig till det i villkoren. När jag läser hittar jag inget om att det ingår i tex A2 eller A1 liv???
Däremot att man kan teckna ett tillägg som heter Vänta Föl försäkring och det är den jag har tecknat på alla mina dräktiga ston som jag har haft i Folksam. Definitivt senare än 12 år sedan.... Men inget om att det ingår automatiskt i livförsäkringen? Vart kan jag läsa det?