En gissningslek kanske?

Du skrev ju iaf förut att du litade på den här veterinären, så ska du inte testa att göra som h*n säger och se vad som händer?
Vår ponnys krångel i höstas var typ sådär, oklar orsak och efter lite behandling skulle jag sätta igång trots att jag inte tyckte allt kändes klockrent. Men det lossnade och nu går han som tåget. Det blir ju en del spänningar och stelheter av att gå och vara halt.
Ge honom lite bra massage och sätt igång honom och se hur det går :)

Tja, kan säga att förtroendet för veterinären är ganska naggat i kanten sen förra besöket då han ville skicka hem honom för att han bedömde hästen som "sulöm". Så förtroendet är inte på topp.

Nu väntar vi ändå på hovis så tänkte kolla honom på lina i början av nästa vecka-är han mer oren blir det klinik. Är han bara lite ojämn men ändå går med bjudning och trycker ifrån med båda bak blir det skor och igångsättning.

Nu har jag iaf bestämt mig för att prova sätta igång honom. Kollade honom på lina ikväll och jag tycker han ser fräsch nog ut för det.

Det är ju nästan omöjligt att se när de balanstravar och sprattlar runt. Men energin verkar det ju inte vara något fel på ;)

Liknande trådar

Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: Krystalline
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 393
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 398
Senast: pews1972
·
Hästvård Ja, jag sliter mitt hår och gräver raviner i min och pojkvännens och mammas plånböcker. Jag har nämligen en halt islandshäst... Såhär...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 455
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar