Fången tog henne till slut :(

Tungt. Sitter lite i samma sits själv, sa innan att det blir avlivning om hon får det igen, nu kämpar jag med mig själv att ta steget. Veterinär ute idag, hovis på onsdag. :(

Beklagar sorgen.

Fång är förjävligt.
Min älskade nordis insjunknade för 5 år sen, och sen dess har vi undkommit återanfall..tills nu. Just nu står han inne på box, han är inte jättestapplig men slö och försiktig när han rör sig. Han och jag har gått igenom mycket nu, två omgångar anaplasma, fång, konstiga hältor osv. Jag börjar känna hopplöshet..

I fredags kl 8.00 skildes mina och Mistys vägar, vår resa är slut:cry:
Hon var stel och stapplig på väg in från hagen förra onsdagen, puls och värme. Sattes direkt på boxvila och butta. Svarade bra på buttan och under helgen var hon pigg och glad och verkade ganska smärtfri. Ingen puls. Måndagen tyckte jag hon verkade hängig igen. Samtal med hovis och Hbg som tyckte fortsätt medicin och boxvila och inte röra hovarna förrän smärtfri och röntgad. Torsdags ringde ut vet igen, han var inte hoppfull, fång i alla fyra och gav henne maxdos metacam i blodet. Framåt kvällen hade hon svarat nada på behandlingen. Sulorna fram började bukta ut. Jag ringde och bokade avlivning och kl 8 på fredagsmorgonen fick hon somna och slippa smärtan. Chocken har börjat lägga sig men smärtan och sorgen är tung. Min fina häst som jag sett födas och hängt ihop med i vått och torrt i 12 år :cry:

Usch och fy, fång är vidrigt lider med dig att se sin vän sjuk och behöva fatta beslutet är så jävla plågsamt.

Beklagar så! <3 Har själv varit tvungen att ta bort en häst på grund av fång. Fruktansvärt.

Liknande trådar

Hästvård En av mina hästar har fång och det blir inte bättre, snarare värre. Tänkte höra om det är någon som har liknande erfarenheter av fång...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 391
S
  • Låst
Hästvård Ska försöka sammanfatta vad som hänt min häst för att förhoppningsvis få kloka svar från alla med erfarenhet från fånghästar. Min...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
12 684
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar