Sv: Återfall - akut fångfråga
Ring jouren på Strömsholm. Visst har du varit där med din häst så journalen finns där?!
Har du medicin hemma?
Jag råkade ut för något liknande en gång med min kroniska fånghäst när en person i stallet missade att stänga hennes boxdörr ordentligt vid kvällsfodringen. När stallägaren kom på morgonen stod min häst ute och käkade gräs Det var bara att kyla och åter kyla benen. I samråd med veterinär satte vi genast in fångbehandlig, dvs boxvila, butta och protexin. Nu gick det bra denna gång trots allt.
Jag hoppas det går bra med din häst!
_Runaway_ skrev:Känner mig helt handfallen Annars känns det som att "får han återfall så vet jag vad jag ska göra", men inte nu Ska gå ut och se hur han mår nu. Har tyvärr ingen paraffinolja hemma...
Vilken veterinär är villig att komma ut på midsommarafton eller i helgen liksom? Distriktarna förstås, hm.. Är dom bra på sånt här? Aldrig att jag ringer vet. som var här förra året. Det var ingen distriktare iofs, men ja.. Usch jag hatar det här. Varför NU?
Ring jouren på Strömsholm. Visst har du varit där med din häst så journalen finns där?!
Har du medicin hemma?
Jag råkade ut för något liknande en gång med min kroniska fånghäst när en person i stallet missade att stänga hennes boxdörr ordentligt vid kvällsfodringen. När stallägaren kom på morgonen stod min häst ute och käkade gräs Det var bara att kyla och åter kyla benen. I samråd med veterinär satte vi genast in fångbehandlig, dvs boxvila, butta och protexin. Nu gick det bra denna gång trots allt.
Jag hoppas det går bra med din häst!