Behandlad för dubbelsidig kotledsinflammation, framsteg eller bakslag?

Vad skönt att det är bättre! Undrar bara lite hur du menar att du är tacksam att hästen inte behandlades i samma veva i knäet? Vad hade varit nackdelen om den blivit det menar du?

Jag vill inte spruta in mediciner i hästen om vi kan få samma resultat under samma tid utan att spruta.

Dels för att det alltid finns en infektionsrisk vid stick i leden samt att min häst visar stort obehag vid stick, trots både plegg och brems (även provat domosedan). Så det känns skönt att slippa utsätta henne för mer obehag än nödvändigt.

Hade leden fortfarande vart inflammerad så hade vi givetvis behandlat, men det känns bra att slippa sticka henne mer än det som krävts :-)

Senast ändrad:
@Toxid ok.... jag har som sagt tidigare svårt att förstå argumentet i sig att inte behandla en led som har inflammation när det som i ditt fall inte är ngn tidigare historik, att man väljer att inte göra det. vill man självläka hästen osv så visst kan man chansa och släppa ut den på vila månadsvis i en hage osv. Det funkar inte sällan om man ffa har en marginell inflammation. Har man en grav inflammation som finns på flera ställen i lederna så väljer man att spruta i regel och procenten i fråga om risk som drabbas av infektion är typ 0, 01 % så därav min undring över hur du menade.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 166
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 505
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka