Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både jag och equiterapeuten har misstänkt ligamentskada någonstans i korset, dock har inte veterinären hittat något vid ultraljud tidigare. Har hört att det kan vara väldigt svårt att hitta just ligamentskador.
Hur gick det för din häst?
Någon som vet vad som är sprutat förutom cortison? Erfarenheter?
Jag åker in på måndag med min häst, jag kan kopiera det du skrivit om symptomerna som på min häst dök upp i augusti -13. Han är behandlad för symptomerna på klinik och av kiro/ET men grundproblemet inte hittat än.
Som tillägg kan jag säga att min häst tappat skor och haft hovbölder sedan augusti också. Hovarna ser inte kul ut nu. Dessutom visar blodproverna på en diff mellan de vita blodkropparna som är utanför ramen.
Även lymfangit och sträckning har förekommit nu i vinter som om det inte vore nog ändå...
Besöket på måndag känns som mycket står på spel
Edit: Just det, det går inte att böjprova min häst heller. Han sparkar för sitt liv. Och alla hovslagarbesök måste ske med lugnande... suck..
Förutom att han är stel, omusklad och knackig nu så är han halt i vänster varv på vänster fram på hårt underlag. Ej på mjukt. Hovböld för en månad sedan i den hoven men annars vet jag inte varför han är halt (jag var bortrest när bölden var och blev fixad och kom hem för två veckor sedan och upptäcker hästen halt. Hur länge den varit det vet jag inte. Den var inte halt 3 veckor tidigare när jag reste iväg)...