Sv: Fångesten är igång
vad är det för lösning du själv föreslagit som inte går hem hos stallägaren? dvs vad har dina konkreta förslag på lösningar varit?
att bara låna in ngn lämplig kompis bland inackarna är ju faktiskt inte så enkelt ur en stallägares perspektiv, om inte ngn inack vill det utan deras hästar funkar fint med upplägget som finns i grunden för stallet och det är det upplägget de tackat ja till och är nöjda med. Men som sagt, - vad har du föreslagit för lösningar som nekas?
Jag har varit öppen för alla alternativ. Vilken lösning som helst bara han inte går med ston, vilket säger sig självt varför han inte ska, och att det ska vara magert bete. Sen får hon sätta honom vart hon vill även om han hade fått gå själv. Hellre själv än fet.
Nu var det två till valacker som ville ha magert bete då båda måste ner i vikt. Dom är alltså redan överviktiga och det är ju inte min men jag vill också hålla honom i den form han är i nu. Men dom fick också ett nej utan fick ändå gå med dom andra valackerna.
Men efter några diskussioner nu så har den ena av tjejerna lyckats övertala henne att vi med tre bantarvalacker får en egen hage att ha våra i i en av dom hagarna med sämre bete
Så nu är vi nöjda och min slipper rulla fram i sommar och får sällskap i hagen på köpet.
Så nu är det alltså 4 grupper fördelat på 11 sommarhagar och det känns ju helt lagom så kan två av grupperna rotera bäst dom vill i dom lediga hagarna.
Nu skulle alla ut på bete redan på tisdag fick jag veta idag men jag släpper inte min än. Först avmaskning då han behövde det och sen blir det att han står inne på nätterna till första maj så vänjs han in i en lagom takt.
Hade helt velat vänta lite till eftersom han ska vara med på treårs och jag vill inte att han ska kännas överjäst så han inte orkar ta sig över hindern efter allt gräs.