Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ger man alltid i halsen eller kan man sticka i rumpan på häst? Jag har fått lära mig att man ska dela upp dosen i två eftersom det...
2
Svar
31
· Visningar
3 132
Senast: axel
·
Hästvård Hejsan! Har en travare som tappar pälls, har redan tappat all sin vinter men nu tappar han sin "sommar" päls och på vissa ställen så är...
Svar
2
· Visningar
715
Hästvård Någon av er som vet hur bra alla dessa olika produkter fungerar och vilka som fungerar bäst? Hur lång kylande effekt har dessa samt ev...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Fenestra
·
Hästvård Finns det något giftfritt knott och mygg medel?
Svar
0
· Visningar
493
Senast: ishorses
·
Hästvård Min häst fick för några månader sedan en liten knuta minde ca 5 mm under sadeln, eller egentligen nästan precis där sadeln slutar. Har...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har en liten fråga. Den kan verka vara dum, men jag har aldrig haft en häst med vita tecken förut... Hästen i fråga har en...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: smedsussie
·
Hästvård Läste i senaste nr av Equipage att det finns (minst) en studie som visar att man kan ge kalk i kombination med magnesium till hästar som...
Svar
15
· Visningar
1 880
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag och en kompis hade en diskussion om det och jag läste det någon gång att hästar kan få stroke, vet dock inte om det stämmer? Om det...
Svar
10
· Visningar
6 226
Senast: Wingates
·
Hästvård om 1. din häst har svullet / svullna ben ? 2. din häst har varma hovar / hov ? 3. din häst har ont i ryggen när du...
Svar
5
· Visningar
908
Hästvård När jag kom till stallet och skulle mocka nu tog jag ut hästen i gången så jag skulle kunna mocka ordentligt. Hon ställer sig och ska...
Svar
17
· Visningar
2 093
Senast: dreampower
·
Hästvård Jag har nyligen lärt mig den hårda vägen att en A1-försäkring inte nödvändigtvis täcker ens hältutredningen ifall diagnosen inte täcks...
2
Svar
29
· Visningar
4 342
Hästvård Här har ni min häst, bakom örat ser hon ut så här. Den 16:e hade det bara dykt upp över en natt, varpå jag trodde hon fått en smäll...
Svar
11
· Visningar
860
Hästvård Nu har hovis muttrat om att min häst har tunna och mjuka sulor sedan hen började sko hästen i fråga - dvs i ca 1½år. Direkt efter...
Svar
12
· Visningar
4 264
Senast: Liten
·
Hästvård Har en unghäst på två år som är svullen framför juvret,som en limpa, har varit det sen vi hämtade henne i januari, och även varit hos...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Jabbe
·
Hästvård Hej! Tänkte höra med er innan jag råd gör men en vetrinär i morgon bitti, Min häst var svullen och värm över kotan och lite upp på...
Svar
1
· Visningar
1 567
Senast: HH_gullet
·
Hästvård Jag har inte haft häst på några år och inte så här långt norrut. När jag bodde i södra Sverige kollade vi masken innan betessläpp men...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept behöver du visa att du...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
259 669
Senast: sassiball
·
Hästvård Har haft ute en equiterapeut och min häst har konstaterad karprygg . Hon hittade att han har en samling spänningar på höger sida bak i...
Svar
7
· Visningar
2 214
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Snabbt svar önskas! Kopierar från FB: "Igår var jag på klinik med min häst, som behandlades i hovleden med det som förr kallades...
Svar
11
· Visningar
2 061
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hejsan! Jag och min syster har en nordsvensk på ca 22 år. Vi köpte honom för ca 4 år sedan. Han bakgrund vet vi inte alls mycket om men...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: Panda96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka