Avmaska eller internet och

Sv: Avmaska eller internet och

KL

Tack för era svar! Jag var på en föreläsning igår (kan det ha varit du Madick som föreläste måntro?) om just parasiter och avmaskning. Vi är nu helt på det klara med hur vi ska göra. Ingen förebyggande avmaskning i vårt stall kommer ske. Två av hästarna visade positivt på Kolla-Masken så de ska avmaskas mot lilla blodmasken.

förstår nog inte öht frågan eller rädslan om att smittas av parasiter vid ridning på ridbana?

förstår nog inte öht frågan eller rädslan om att smittas av parasiter vid ridning på ridbana?

Ridbaneägaren vill inte ha omaskade hästar på sin ridbana då hon är rädd för smitta. Min fundering gällde om man verkligen ska avmaska i förebyggande syfte och om mask kan smitta på en ridbana.

Masken smittar väl inte via ridbanan, som du redan fått info om ;) , men gödseln som ändå blir på en ridbana, var hamnar den? ryttarna tar kanske inte en bajspåse med sig och tar med sig bajset hem :p ? Ridbaneägaren vill kanske inte ha ev infekterad gödsel på sina marker alls?

Bara en tanke, vet inte hur vederbörande tänker :)

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: tara
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
624
Senast: WildHorse
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat