Vidilab/kollamasken vs Equippolab/maskkontroll

Sv: Vidilab/kollamasken vs Equippolab/maskkontroll

Tycker du att stall med fler är 20 hästar ska gå och plocka bajs och skicka in? Mitt ex är där det är en ansvarig för alla hästar, dvs inte en ägare per häst. Är sugen på att höra motivering :)

Ja, eftersom det bara är 10-20% av hästarna som behöver regelbunden avmaskning. Dessutom för att veta vilket medel som behöver användas kan det ju vara en fördel att veta vilka parasiter som behöver bekämpas och om de är redo att nås med avmaskningsmedlet.

Stall med ö er 70 hästar tar enskilda prover med en eller två ansvariga, så var ligger egentligen pro lemet med 20 hästar?

Tycker du att stall med fler är 20 hästar ska gå och plocka bajs och skicka in? Mitt ex är där det är en ansvarig för alla hästar, dvs inte en ägare per häst. Är sugen på att höra motivering :)

En jag tränade för förr hade mellan 20 till 30 hästar hon tyckte det var självklart att skicka in prover vår och höst.

Min häst går på lösdrift med 15 andra hästar. Dom får plocka in en och en och det fungerar utmärkt. Så 20 hästar på stall borde inte vara något problem alls. Det är ju inte jobbigare än att ge 20 hästar en dos med avmaskningsmedel.

Det är en kvalitetsgaranti som visar att företagets rutiner och analyser är korrekta.

SVT play har en granskning av laboratorier, inte just träckprov, men det visar stor skillnad. Värt att se faktiskt.

Liknande trådar

Samhälle En het potatis, öm punkt och något där min omgivnings åsikter ligger så galet, galet långt ifrån min magkänsla. Jag har så vänligt fått...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 710
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 300
Senast: ginnies
·
Hästvård I somras tog vi träckprov på alla tre hästarna i sommarhagen. Resulterade att häst 1 hade 250 EPG i Blodmask, häst 2 hade 150 EGP i...
2
Svar
33
· Visningar
5 548
Senast: Madick
·
Dressyr Behöver lite hjälp här. Får se om jag lyckas skriva så att ni förstår mina funderingar:o. Jag har lärt mig att unghästar, och hästar...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 107
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka