Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså inget fästingprov. Varför inte?
Fast nu ponnyn visar så konstiga blodvärden, är det då inte värt att ta ett prov även om man inte tror på det?Veterinären samt hennes kontakt på SVA tror inte alls på det...Fast det finns ingen som tror på nånting för all del....
Vet inte varför fästingsjukdomarna skulle vara mer troligt än alla andra tusen saker han skulle kunna ha? Rent krasst... Om det skulle vara ngn av fästngsjukdomarna hur behandlas det i icke akut fas så att säga? Vetten har typ aldrig sett sådana här provsvar som ör skeva på ett så konstigt sätt..
Vet inte varför fästingsjukdomarna skulle vara mer troligt än alla andra tusen saker han skulle kunna ha? Rent krasst... Om det skulle vara ngn av fästngsjukdomarna hur behandlas det i icke akut fas så att säga? Vetten har typ aldrig sett sådana här provsvar som ör skeva på ett så konstigt sätt..
Alexandra W
Blodvärderna kan vara väldigt dåliga en längre tid med fästingsjukdomarna.
Källa...ja...min hade de sämsta värden som min vet sett när jag kom in på kliniken och hen berättade om flera liknande fall med dåliga värden en längre tid innan de behandlades.
Det vetten sagt till mig är att vid fästingsjundomarna kan ju visst blodet påverkas, men brukar inte alls ge en sån bild som min har. Ställa på klinik är uteslutet tyvärr. Det är en shetlandssponny som jag inte ska ha kvar. Visst är han försäkrad men jag tror inte att det räcker långt då han troligen får undersökas från topp till tå med miljoner tester... Kanske tar jag fästingprov ändå men det lär gå på minst nån tusenlapp det oxå. Ekonomin har just totalkraschat då jag fått 17000 i restskatt. Så bilen säljs. Ponnyn åker till min syster nästa helg.
Jag har kommit med massa uppslag till min vet men hon tror inte på ngt.. Jag har till o med övervägt att ta bort min lilla kille men han är trots allt pigg o glad o fin i pälsen... Samtidigt finns det tusentals friska shettisar.
Veterinären har inte funderat på att analysera mineralstatusen i blodet? Det skulle i alla fall jag vara väldigt nyfiken på.