Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Min goding på 14 år blev sparkad i hagen och visade sig att de blivit en fraktur på hasleden. Då vi inte har någon erfarenhet...
Svar
5
· Visningar
3 953
Senast: Yatzee
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av senskada på äldre häst, 25+? Eller nån som behandlat en skadad sena med ledljus (pharmalight/biolight) eller...
Svar
10
· Visningar
4 183
Senast: Freeride
·
Hästvård Leran och den ständiga fukten har gett krustor, infektioner i huden, mitt fram på skenbenen på bakbenen. En fördel är ju om det går att...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Madick
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skador på kotsenskidor? Min häst gick omkull i hagen och skadade kotsenskidan på ett bakben. Kotsenskidan...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: Nominous
·
Hästvård Min häst har drabbats av en bäckenbensfraktur som jag ska försöka rehabilitera - om han inte blir sämre. Undrar om det finns några...
Svar
6
· Visningar
3 947
Senast: akleja
·
Hästvård Har ett D-ponny sto, fux, irländsk import född 90. Hon har alltid haft eksem sommartid. Gnuggar & kliar, halva svansen & hela manen...
2
Svar
29
· Visningar
3 074
Senast: Faithfull
·
Hästvård I jobbet så åker jag dagligen förbi ett stall, där hästarna går i små fyrkantiga hagar ensamma. I vintras tänkte jag inte så mycket på...
2
Svar
31
· Visningar
5 604
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Jag har en ponny som jag inte vet vad jag ska göra med. Han har återkommande kotledsinflammationer. Har behandlat han tre gånger nu på...
2
Svar
24
· Visningar
3 200
Hästvård En väns häst har tyvär blivit skadad,och ägaren är utom sig av oro. Antagligen spark i hagen. H*n köpte hästen för nån vecka sen och...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: fio
·
Hästvård Har en halvblodsvalack som hade en fångreaktion i augusti förra året. Blev besvärsfri snabbt och skulle enligt hovslagare och veterinär...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: Immer
·
Hästvård Min kompis häst är har ett sår på VF. Tempen på hästen är 39,1 grader. Han är lite halt, lite svullen. Min kompis säger att veterinren...
Svar
7
· Visningar
954
Senast: mamman
·
Hästvård Jag är skeptisk. Hur menar dom att det ska fungera? Vad är fakta bakom att det inte fungerar? Har några i min närhet som gärna...
Svar
13
· Visningar
5 336
Senast: kenneth
·
Hästvård I morse hade min valack kissat rosa. Såg inte när han kissade men det var precis innan utsläpp. Hans urin har aldrig någonsin var...
Svar
14
· Visningar
2 989
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 617
·
Hästvård Hej! Jag skulle gärna vilja höra om era erfarenheter, ni som behållit hingstarna hemma, kastrerat tidigt och låtit dem gå kvar med...
2
Svar
37
· Visningar
6 534
Senast: Ishest
·
Hästvård Jag hittade min häst halt när jag skulle ta in han från hagen. Han är inte svullen eller öm och det är ingen skillnad mellan det friska...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Bri
·
Hästvård Hej! Funderar över min gamling. Har det senaste halvåret fått småsignaler om att han kanske ser sämre på höger öga. Han hoppar till...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: hanny
·
Hästvård Jag skulle vilja höra lite tankar från de som inte gillar slowfeeding nät, negativa erfarenheter och varför det inte är halleluja bra...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
20 188
·
Hästvård Min häst har 40,7 i feber. Har undersökt han har lite gråvitt näsflöde och han ser trött ut. Nån som vet vad detta kan vara för sjukdom?
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: mamman
·
Hästvård Eller vad den nu heter, den där hovresten som sitter i bakkant på kotan. Idag på uteritten lyckades hästen trampa av sig en av dem på...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka