Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt arabsto går barfota, det funkar väldigt bra och jag vill helst behålla det så. Men hur gör man sedan när vintern kommer då? Kan man...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min stora häst blir genom svett bara av att ut och skritta nu då vi har det så varmt. Så hade velat klippa henne på hals och där...
2
Svar
28
· Visningar
2 442
Hästvård Min häst var sjuk(diarré), jag ringde vet, de tyckte jag skulle komma in för utredning(gastro). Väl på plats hos vet (efter drygt 15...
2
Svar
36
· Visningar
3 607
Senast: Lotus
·
Hästvård Har en gammal travare som jag har följt ända sedan han var 3 år gammal . De första 6 åren gick han inom travet och sprang lopp mm, sedan...
Svar
3
· Visningar
786
Hästvård Hej! Min häst fick akut buköppnas efter att han fått kolik och sedan blivit sämre och det blev tarmvred. Han har nu haft boxvila i snart...
Svar
5
· Visningar
1 295
Senast: Fibusen
·
Hästvård Precis som överskriften säger. Är det någon som har erfarenheter av häst med magsår. Symptom, orsaker, behandling etc.
Svar
8
· Visningar
4 962
Hästvård Någon som är duktig på nerver/muskler? Om en nerv blir klämd i en halskota, och vissa muskler i bakdelen "förlamas", sker det då ett...
Svar
5
· Visningar
1 551
Senast: Hussen
·
Hästvård Tänk er att ni tar in hästen från hagen och den är lite varm i ett ben. Inte halt, inte svullen, inget sår, inget särskilt har hänt. Vad...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vet inte var jag ska placera denna tråd, Avel, Ridning, Hästhantering eller Hästvård? Handlar delvis om inridning/grundutbildning ;)...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: Hunter
·
Hästvård Hur tycker ni den här hästen är i hullet? Tjock,smal, normal??
Svar
10
· Visningar
2 288
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Min häst lägger alltid svansen åt sidan när man rider på henne. Alltid samma sida. Vad kan det bero på? :confused:
Svar
11
· Visningar
4 897
Senast: TBT
·
Hästvård Hittade denna: http://www.skrivunder.com/lakemedelsverkets_ratt_att_forbjuda_orter_som_anvants_for_halsan Texten är uppenbarligen...
Svar
12
· Visningar
1 931
Senast: vallhund
·
Hästvård De båda andra (kallblod) fäller för fullt och har gjort så några veckor nu. Men shettisen fäller inte ett strå. Det är andra vintern jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 892
Senast: Wera
·
Hästvård Hur gamla får röntgenplåtarna vara? kollat på en häst som redan har röntgen gjort i år, kan man använda sig den cd:n när man ska...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: juvelen
·
Hästvård Tyvärr verkar det som att min häst har KS eller att tornutskotten är sammanväxta. Djupare utredning kommer att göras. Hästen är inte...
Svar
7
· Visningar
4 987
Senast: ameo
·
Hästvård Har någon hört talas om det? På Öland bla finns det på vissa ställen frasbrand och jag har klurat på om det kan gå på häst också...
Svar
1
· Visningar
2 471
Senast: Masse
·
Hästvård Ni som har eller har haft "hovledshästar", vad har hästarna visat för symptom? Det kan gälla både ridning och hantering.
2
Svar
34
· Visningar
5 407
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag funderar lite på det här med färgen på slemhinnorna i hästens mun. När jag slutade med bett på min häst så var hon färgad i...
Svar
14
· Visningar
5 139
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hur behåller man bäst muskler på en häst som egentligen mest bara står still alternativt skrittas en stund varje dag? Mitt lilla sto har...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: Lydia
·
Hästvård Ok, bukisar jag behöver er hjälp. Jag har en valack, 20 år som blivit halt på ett bakben. Hältan kom plötsligt bara på några timmar...
Svar
7
· Visningar
2 331
Senast: Pox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka