Sv: Eksem sommartid- Ger upp!
kl
Jag inser ju att folk inte gör något annat än name droppar massa produkter, så då kan ju lika gärna "min" kräm vara med.
Det är en kräm från NETTEX som nu mer säljs på Ho*ze.se, endast på nätet än så länge. Den heter Itch stop. Det står ju i produktbeskrivningen att den ska vara i förebyggande syfte och att man senare ska använda deras kräm Summer Fly Cream, den har jag dock inte provat.
Grejen är den att jag fick som sagt tag på deras itch stop för några år sedan på min lokala ridsportsbutik. De hade haft en försäljare där med planen att lansera Nettex i sverige men det gick sådär och jag fick helt enkelt burken, som är en av de absolut bästa hästprodukter jag haft!
Efter det letade jag som en galning, men inte fått tag på den i Sverige. Tillslut kontaktade jag tillverkaren i England och skulle precis börja sälja deras produkter i Sverige (bara för att jag ville få tag på denna kräm!). Hur som helst så kom det ett barn och ytterligare en graviditet i vägen och H*orze hann lansera grejerna innan mig och då lät jag helt enkelt bli.
Innan de hann lansera fick jag hem en del produkter för att sälja och har hunnit prova en del, men inte alla. Däremot har de jag faktiskt hunnit prova, varit helt fantastiska! Eftersom det varit höst och vinter har tyvärr inga av de produkterna varit akti-flugprodukter, men de har en himla massa olika som jag kommer prova. Håller de samma kvalité som jag tycker att itch stop har, så kommer de vara fantastiska! Notera också att det finns två olika starka flugsprayer och de har whipes för att applicera kring typ ögon osv..
Vill man, finns det väldigt bra information på deras egen hemsida (man kommer dit om man snabbt googlar märket och sedan går in under rubriken "Equine". Där har de sorterat de olika produkterna bra, så man lätt hittar vad man letar efter. Däremot är ju all fakta på engelska, tycker man det är jobbigt kanske man kan gå gå in på h*rze och söka på produkterna och se vad som står där.
Ska notera till moderator igen att jag alltså INTE säljer de här produkterna.