Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igårkväll vid nattfodringen upptäckte jag att den ena av våra hästar stod och skakade på huvudet när jag kom till hans box, ungefär som...
Svar
8
· Visningar
3 096
Senast: Iglatjarn
·
Hästvård Någon med erfarenhet av muskelproblem i magmusklerna? E har alltid varit kittlig under magen och spänd vid sadelgjordsspänning...
Svar
5
· Visningar
3 056
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Kan börja med att skriva att jag förstås ska ringa veterinären igen efter helgerna och boka en ny tid. Men frågan är hur jag ska göra...
Svar
11
· Visningar
2 203
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hästarna blev skrämda av blåsten och fyrverkerierna som smäller lite då och då. Jag droppade i räddningsdroppar nu i båda hästarnas...
Svar
12
· Visningar
3 435
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Kan man testa sin häst för IR? För-/nackdelar med testet?
Svar
1
· Visningar
2 059
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Slog mig att det här nyåret blir hästarnas första på lösdrift (de har gått ute sen början på januari). Jag har möjlighet att ta in på...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 174
Senast: EmmaW
·
Hästvård Vi har en pålle, snart 22 år, alltid varit ganska stor och tung med grov benstomme;) Haft problem till och från med sina ben, haft...
Svar
1
· Visningar
671
Hästvård Min vän har en islandshingst på sex år som måste kastereras. Nu som hingst är han gudasnäll, går ihop med både valackar o hingstar utan...
Svar
8
· Visningar
1 275
Hästvård Min häst har ett sår på manken som inte vill läka, det är ett gammalt trycksår då sadeln förra ägaren hade inte passade. Nu har jag två...
2
Svar
30
· Visningar
4 122
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Jag har ett 11-årigt halvblod som dragits med skador de senaste 3-4 åren. Han har kraftig hovbroskförbening på båda frambenen...
Svar
13
· Visningar
3 881
Senast: tara
·
Hästvård Om fel forum - säg till. Sorry för makaber fråga, men veterinären kunde inte ge något bra svar mer än att "det är bästa årstiden för...
Svar
15
· Visningar
5 194
Senast: Digbil
·
Hästvård Är det någon här som har provat tex den TENS apparat som Apoteket eller Clas ohlsson har i sitt sortiment på häst? ERfarenheter?
Svar
3
· Visningar
2 438
Senast: Balahé
·
Hästvård Min häst är halt sedan i somras. Inte mycket, men tillräckligt. Hästen är åtta, så han är inte gammal. Han har hoppat en del, men inte...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: skuggi
·
Hästvård Jobbade kväll och sambon tog in hästarna från hagen. Genomblöta täcken (utanpå) som han tog av men vågade inte sätta på nya... Min häst...
2
Svar
28
· Visningar
4 426
Senast: Domino_s
·
Hästvård Kan ett glukosbelastningstest utlösa ny fångattack? Min veterinär säger nej, men jag tycker mig ha läst det någonstans? Är det...
Svar
13
· Visningar
1 754
Hästvård Min gamle häst slet av sig hela senan på ett framben för två år sedan. Veterinären ville avliva direkt vilket jag vägrade. Boxvila en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
20 105
Senast: Halvblod
·
Hästvård Vad kan jag göra om min häst skulle få 40 i feber? Vad kan jag göra för at ta reda på om det skulle vara något smittsamt, förutom att...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: lillamy73
·
Hästvård Min häst har varit svullen vänster fram, under knät och 10 cm ner, känns som det är runt senan. Hon är lite varm, men har inte varit...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: Bison
·
Hästvård http://s1360.photobucket.com/user/Klara_Johansson/media/Mobile%20Uploads/image_zpsfdecf487.jpg.html?sort=3&o=0
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård vad finns det för möjligheter att skilja en infektion i luftvägarna från en allergisk reaktion?
Svar
0
· Visningar
629
Senast: faanniih
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023