Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö okej, nu ringde jag en bonde som säljer hö, jag frågade vad det var för värden på höet, då sa han 40? vaddå 40?? vad menar han meddet...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: ridtravare
·
P
Foder & Strö Har sökt på tidigare trådar, men inte hittat något bra. Jag bytte stall för ca 4 veckor sedan. Vänjde in hästen från det gamla...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: l_isa
·
Hästvård Min grabb råkade ut för en olycka i förrgår och förlorade mkt blod. Han har efter att ha fått 5 l dropp hämtat sig och är ok, men är...
Svar
6
· Visningar
2 843
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Min ponny är svullen över ögonen (där det ska vara en grop över ögat putar det istället utåt som om det är vätska där). Hon har haft det...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: krambanan
·
Foder & Strö Ni som ger Hestekrafft, ger ni bara Hestekrafft (+ ev. havre/korn) eller ger ni extra tillskott med betfor, mineraler, vitaminer osv.?
Svar
3
· Visningar
779
Hästvård Min häst har vilat ca 7 veckor.Han har behandlats 3 ggr i vf kota och 4 ggr i vb knä och ska nu sättas igång. Jag har inte hunnit prata...
2
Svar
24
· Visningar
1 816
Senast: Clintan
·
J
Hästvård Hejhej, Undrar om någon kan svara på min fråga. Ponnyn står i sjukhage för gaffelbandskada för tre veckor nu. När vi var på...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Lejonelle
·
Hästvård ... är säkert en fråga som redan har varit uppe här, men jag hittar inga trådar. Så, kan någon berätta för mig hur det fungerar? Är det...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: sidensvans
·
M
Hästvård Funderar lite på en sak. Har ju ett vbl sto. Hon går fint och så, men hennes hö bakben lyfter hon lite extra på ibland. Samma sak när...
2
Svar
36
· Visningar
2 916
Senast: Orkan
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 104
Hästvård Om man har en häst som har problem med ömma och stela muskler i ryggen, kan det då hjälpa att täcka hästen? Kan det göra att musklerna...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: Boj
·
Hästvård Hej. Letar ju häst och har äntligen hittat en toppenfin o trevlig häst som jag verkligen tror att jag skulle kunna träna med. Dock är...
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: ann80
·
S
Hästvård Nån som vet hur det ska spädas från koncentrat? Kanske nån oxå kan tipsa om ett bra alternativ till Jodopax? :bow:
2
Svar
25
· Visningar
7 750
Senast: hejzan
·
  • Låst
Hästvård Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 2 Det där sista tillägget säger ju allt :angel: PL
21 22 23
Svar
441
· Visningar
34 446
Senast: Piraja
·
Hästvård Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att ta ut vet. för att kolla tänderna på sin häst? En i stallet ska ta ut vet. för...
Svar
12
· Visningar
1 359
Hästvård Hej min lilla islandshäst har exem :( jag vet inte vad jag ska göra!! jag har testat alger, vitlök å äppelcidervinäger.. som jag...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 683
Senast: moli
·
Hästvård Våran kille är halt , han är inte varm eller svullen( vänster fram) . Märks inte så tydligt i skritt men jätte halt i trav . Funderar...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: ankic
·
S
Hästvård Är det bara jag som är kinkig eller? Tyckte inte att min häst kändes fräsch när jag skulle sätta igång henne efter 6 månaders...
2
Svar
31
· Visningar
2 744
Senast: somi
·
T
Foder & Strö Varför ger man hästarna müsli? och hur mycket bör man ge dom??
Svar
17
· Visningar
1 670
Senast: Molin
·
Hästvård Jag behöver en riktigt bra och djuplodande bok om hästanatomi. Inte bara en sån där med 3 ritade bilder på hästens skelett, muskler och...
2
Svar
24
· Visningar
1 884
Senast: Dreamer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar