Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3

Det finns ett utländskt forum där hovslagare och hästägare kan utbyta meningar i seriösa trådar. Bl a finns en tråd där hovslagare hjälper hästägare som vill ha sina hästar barfota: Farriers Helping Horse Owners Interested In Maintaining Their Horses Barefoot Only

http://www.horseshoes.com/forums/

Något sådant vore trevligt om det kunde fungera även här.

Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3

Jag är medlem på flera liknande forum allt från f.d.travare, mustanger och hovvårdsforum i USA. Skillnaden är att man i stort sett aldrig går in och påstår att någon är "idiot" för att man gör på ett visst sätt och man håller som regel diskussionerna på ett mycket artigt plan. Det är trevligt att skriva i dessa forum och man lär sig massor.

Hittills har jag inte hittat något motsvarande här i Sverige, tyvärr :crazy:

Mycket intressant forum du länkade till och jag ska visa den för min hovis...som är mycket skicklig vad det gäller både skor och barfota;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Är det någon här som kör med WO? Menar alltså inte balsammetoden eller äggtvätt eller liknande utan enbart hårtvätt med vatten...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 869
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 230
Senast: ako
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·
Hästvård Ja, eller hon är väl egentligen ingen "barfota häst" i den bemärkelsen. Men hon är dräktig och har gått barfota sedan i juni-juli, och...
Svar
9
· Visningar
1 845
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II