Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3
Toffel skrev:
Orkar inte vara seriös nu. Hur gammal är du? Att märka ord som du gör visar ju bara hur barnslig du är..
Tror du någon annan än den minst lika seriöse "Hovis" tycker att du är rolig?
Och var inte din fångfråga ställd till "Kavat" och sedan ställd rent allmänt i hopp om svar? Orkar inte läsa alla gamla inlägg men kan inte minnas att du ställt den frågan först till "Afrodite", fel?
Hovslagarna här på denna tråd har sökt med ljus och lykta efter en SHP som kan svara på era frågor. Inte ens när någon svarar så seriöst och sakligt som jag tycker att "Afrodite" gjort här så är ni nöjda utan måste förlöjliga och kasta skit på den personens svar. Mindrevärdes komplex kanske? Fattar ni inte att det är ni själva som ser löjliga och oseriösa ut? Spelar ingen roll hur seriösa vi "barfotanissar" är, det hittas ändå på trams för att försöka få oss att se okunninga och dumma ut. Jag undrar vilka dom flesta härinne tycker ser löjliga ut egentligen med inlägg som dina?
Allvarligt, hur ska man kunna föra en seriös diskussion här om det alltid finns några som ska förstöra som tex du och hovis? Trodde denna tråd var för oss som förespråkar den naturliga vägen till hälsa men vi blir påhoppade hela tiden. Är det en ändlös hämnd för att ni kände er invaderade på hovslagarforumet? Finns säkert ett antal av oss här som inte borde bli beskyllda för det?
Det är ganska lustigt ändå, hovslagarna härinne (kanske inte alla men ni vet vilka ni är) skyller SHP:arna och även oss "vanliga" för att inte svara på frågor, men jag tycker att det är precis tvärtom. Jag har tex ställt ett otal frågor som jag aldrig får svar på. Men det räknas kanske inte? Tex VAD som är så extremt med verkningen med denna metod? Och då menar jag utförligt, för du vet väl exakt hur det går till?
Den dagen du uppträder lite mer som sej bör så kanske du får svar på din fångfråga. Men nu så är det lysande tydligt att du bara vill veta för att kunna kasta mer skit och göra dej löjlig över svaret, och då förstår jag mer än väl den låga motivationen att svara en person som uppträder som dej här..
När svar från SHP;are (eller AANHCP med för den delen) kommer så kastas det skit direkt, är det brist på intelligens att från hovslagarnas sida sedan undra varför inga svar ges? Era svar är så självklara och kunniga (t.o.m när hovis skriver av direkt ur sina läroböcker) och de ska tydligen tas på största allvar? Men det blir lite svårt när vi tas på allt annat än allvar. En bunt idioter som inte fattar ett skit, är det vad vi barfotaentusiaster är i era ögon? Varför bemödar ni er då med att ens försöka kommunisera med oss (eller vad det nu är ni är ute efter)?
Tack jag är glad att du anser mig barnslig,barn har kvar sin intution,fantasi och empati för djur!
Har du?
Jag tror inte allt du tänker och gör är idioti,men om ett "barn" som jag ser svagheterna i en metod,varför kan inte de som studerat på universitetet se de självklara svagheterna.
Beror det på att man bara ser det man vill se?
Ibland känner jag mig som pojken i sagan om "kejsarens nya kläder"
han ser det självklara ,att kungen är näck!
hans beundrare ger bara komplimanger och låtsas att allt är ok.
Min poäng är,strasser är naken !
Det bra i metoden uppväger INTE de dåliga bitarna med onödig smärta,för hårt skålad sula i ivern att uppnå en skålad hov i "Mc Donaldfart", istället för att låta naturen ha sin gång .
Jag ser det mkt ONATURLIGT att forcera en hov extremt snabbt om naturen själv vet bättre vilken takt den skall läkas.Ett ex..
Jag liksom alla djurvänner vill ha bort de klåpare som finns i alla branscher..jag har aldrig försvarat de som spikar på skor utan att göra vad de lärt sig, eller aldrig lärt sig.. tex.
De som däremot gör vad de lärt sig skapar inga problem för hästen.
Som du så väl vet i även din metod så har hästens ägare en stor del i resultatet i hur en häst mår ,det handlar om samarbete.
Läser man era inlägg så får man uppfattningen att om hästen har problem så beror det på att hästen nån gång träffat på en hovslagare,har hästen problem trots strasserverkad,då är det hästägarens fel..
Strasser kan aldrig göra fel,det tycker jag är mkt underligt..som sagt hon har svar på allt!
Jag har inget emot barfotahästar ,men jag är extremt kritisk till när man orsakar onödig smärta på en häst vid tex fångbeh och dessutom förvägrar den smärtstillande.
Stark smärta stör immunförsvaret,gör djuret deprimerat,smärta gör att djuret slutar äta och dricka normalt.
Om djuret får smärtlindring kommer det i gång och äter,rör sig och kommer in i en god cirkel igen.
Det är oxå känt att hästar har en annan tidsuppfattning än vi själva,hur skall en häst förstå att smärtan är övergående,den lever ju i nuet!!
Och ja visst finns det konvetionellt behandlade sjuka/deprimerade hästar,men här disskuterade vi ju strasser ,eller hur!?
Jag har frågat Kavat för länge sen,visst, hon var väl oxå SHPare vad jag minns..har även frågat afrodite.Har nog frågat alla strasseranhängare faktiskt..inget verkar veta svaret,eller oxå gör ni allt för att undvika svaret då det är känt över hela världen att vissa frågor måste tystas ner..hästar under beh måste gömmas i skogen osv..
Jag har även sett andra fråga om fångbehandling,skall de inte få svar, bara för jag anses som ett hot?
Varför skulle ni annars lägga ner så stor energi på att tysta mig!
Slutpoäng,lyssna alltid på vad barn säger ..de har ofta rätt kloka saker att delge,de ser och hör mer än vad vuxna vill tro!
Att jag uppfattas som barnslig,ordmärkare eller gud vet vad ,rör mig inte i ryggen ,jag älskar hästar ända in i själen och har inget behov av att slicka röv på nån "Stackars missförstådd strasserexpert som är fullärd".
Hästar skiter i vad du säger,de bryr sig bara om vad du gör !
Om jag skulle hålla med en strasserförespråkare bara för att det skall vara trevligt här då sviker jag hästar,sanningen är inte trevlig alltid,men nödvändig för att vissa fanatiker skall avslöja sig offentligt!
Sen att sanningar inte presenteras på fint universitetsspråk,vem bryr sig!