Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden att köpa havre! Men hur länge måste havren ligga innan den går att använda, när den är nytröskad :confused:
Svar
3
· Visningar
628
Senast: ame
·
B
Foder & Strö Har en häst hemma som det via blodprov konstaterats infektion på, veterinären berättade även att han hade lite brist på järn, om detta...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö jag ska gå från att ge pållan 11 kg ensilage och 3 kg krafft grund till 11 kg ensilage, 0,7 kg korn, 0,3 kg betfor, 1,5 kg...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: allroundhästarna
·
F
Hästvård Ja, frågan står i rubriken. Fryser dom då dom darrar? i så fall tål de ju ingen kyla alls, vissa hästar i alla fall.. :confused...
2
Svar
24
· Visningar
4 216
Senast: Tölva
·
Hästvård Vargtänder... Ni som tagit bort vargtänder på era hästar, vad kostade det? Är ingreppet stort? Får hästen bara lugnande eller sövs det...
Svar
16
· Visningar
1 334
Senast: Tölva
·
Foder & Strö Funderar på att köpa biotin till min häst och har kollat runt lite. Det finns ju (förstås) massor av olika märkenoch också hemskt olika...
2
Svar
22
· Visningar
2 711
Senast: mirjada
·
Hästvård Gud vad arg jag blir på mig själv :eek: :mad: Har skickat in Hamletts alla gamla papper för byte mot pass. Då följde ju även det gamla...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Ja vilken använder ni och varför? Kan man använda olivolja i fodret? Syftet är att ge det för att hålla hull.
2
Svar
24
· Visningar
2 786
K
Hästvård Mitt halvblods sto har blivit sparkad och fått en fraktur/avsaknad av benbit på yttre kotsenbenet på VB, det är inte inflamerat och det...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Jezzie
·
C
Foder & Strö Vill köpa ett hösilage som funkar att ge till 1 nsv 1-åring och 1 20-årig kallblodstravare (som f n endast går som pensionär i hagen)...
Svar
9
· Visningar
944
·
Foder & Strö Jag har en elvaårig arabvalack som jag utfodrar med ca 1kg havre om dagen + betfor (kommer inte ihåg mängden) och Chevinal plus. ca 8-9...
Svar
3
· Visningar
863
·
J
Foder & Strö Vad innehåller sojaproteinerna? Jag sitter och räknar på foderstaten och kan inte hitta värdena på nätet? Krafft protein finns ju men är...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Antiqua
·
C
Hästvård En fråga till er med fånghästar, ger ni hö eller hösilage? Skulle behöva ge min häst hösilage men många har varnat mig med tanke på att...
Svar
10
· Visningar
1 176
Foder & Strö ...När ni räknar foderstat med fri tillgång på stråfoder...?
Svar
3
· Visningar
652
·
S
Hästvård En fråga som dök upp tidigare i veckan m hovslagaren och några till. Det finns många hästar/ponnyer som idag inte har hästpass och där...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 790
Senast: Raffe
·
M
Foder & Strö Vårt hö saknar i stortsett all protein. Det är jätte mycket energi och jätte lite protein. Nu kommer jag inte ihåg i huvudet hur mycket...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: milly
·
A
Hästvård Om man går över några dar med botulismsprutan, alltså ger den nåra dagar senare än man gav den förra året, måste man göra om hela...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: adnamA
·
A
Hästvård Min häst ska enligt vaccinationsintyget ha nästa spruta i slutet på november. Gör det något om man vaccinerar redan nu, d.v.s. en och en...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: AuntArctica
·
M
Foder & Strö Hej! Nu har jag är det äntligen dags att köpa eget stall :) ! Men efter många år av att allt ingått i en månadshyra har jag ingen aning...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Min valack har under en tid haft rejält med problem med tänderna, allt ifrån broskbildningar som plockats bort, tänder som flyttats i...
2
Svar
20
· Visningar
1 884
Senast: Zeeke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(