Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag stod och pratade med en produktansvarig från Salsa Hästfoder idag. Vi kom givetvis in på foder till distanshäst och arab eftersom...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Ja det står ju i rubriken, men hur mycket hö/ 100kg kroppsvikt bör man minst ge hästen / dag. Jag har alltid gett ganska mkt hö &...
2
Svar
28
· Visningar
2 861
Senast: LIA
·
G
Foder & Strö Om man vill ge betfor för att hästen ska få i sig algerna, hur mycket kan och bör man ge utan att det påverkar foderstaten allt för...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: glimmie
·
C
Hästvård Jag har lite funderingar ang detta. 1. När man sprutar leden vad är det man gör då? 2. Om jag förstått det rätt så sprutas bla...
Svar
19
· Visningar
5 192
Senast: lundsbo
·
V
Foder & Strö Var och handlade på Lantmännen och såg att det låg en del broschyrer där, bl a två nya "böcker" (tjockare häften, riktigt snygga) från...
Svar
7
· Visningar
813
Senast: mirjada
·
Hästvård Ja, hur går det för er andra ute i landet med era eksem hästar? ser ni något slut på plågorna nu för denna sommmar? vad ska ni ändra på...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Tölva
·
A
Foder & Strö Har sökt i forumet, men jag hittar inget svar.. Hur mkt protein/MJ kan man egentligen räkna med att de får i sej av gräset såhär...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: adnamA
·
Hästvård Det har min tvååring. När hon fällde fölpälsen fällde hon inte allt utan hade både fölpäls och vinterpäls på vintern. Hon har haft...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: orion_x
·
Hästvård Valacken får ENORM vinterpäls och det gör att han får några vidunderliga exem så veterinären som var här idag för att vaccinera föreslog...
Svar
8
· Visningar
3 408
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag hoppas det är rätt tråd. Skulle vara kul att veta hur många det är som har dem ute ännu. Jag kommer inte att anklaga någon för att...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 158
Senast: mizz
·
Hästvård Har lovat en kompis att klippa stubbman på hennes ponny. Detta är inte alls mitt område så nu vill jag ha lite tips! Ponnyn ifråga har...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Kung Bob
·
A
Foder & Strö hon är 163, vägen 465, ungefär. hon är ett fullblod, 16 år. vädligt svårfödd. blir riden normalt, 6 dagar i veckan, ca en timma...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: gejsa
·
L
Foder & Strö Finns det någon här som INTE skickar in sitt hö på analys och tycker det funkar endå ? Jag har alltid fodrat "med ögat" och tycker...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 396
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö Jag har en arab hemma som e pigg vanligt vis,dok ska jag nu planera en foderstart åt han. Kan någon hjälpa mig? alla sejer ju olika hela...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Dundret
·
S
Foder & Strö håller på att knåpa ihop en ny foderstat (ska byta stall), men det går inte :confused: blir för lite selen och kan inte ge mer av...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Jamtland
·
Foder & Strö Behöver lite allmäna tips om foder som är bra för hästar som bygger muskler och hull. Ja först hullet, sen musklerna kanske :p Helst...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Jamtland
·
G
Foder & Strö Hur jag än trixar får jag energin för låg och proteinet för högt. :mad: Jag läste någonstans att fibergi har lågt protein och högt...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Glorfindel
·
Hästvård Hur gör ni med intimvård på alla pojkhästar??? Första gången jag äger en pojke så jag har inte en aning vad som bör göras och hur....
2 3
Svar
49
· Visningar
4 888
Senast: EbbaMaria
·
Hästvård Jag har två minishettisar i en spånbox och den är inte så rolig att mocka.... Jag har en nojja och det är att allt spån i alla boxar...
Svar
14
· Visningar
2 058
Senast: Dorinda
·
A
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden att köpa havre! Men hur länge måste havren ligga innan den går att använda, när den är nytröskad :confused:
Svar
3
· Visningar
628
Senast: ame
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama