Hö analys, ett måste ?

Sv: Hö analys, ett måste ?

Ja, dom SER ut att må bra iaf hästarna. Men ibland så blir vi lurade. Man tror att hästen mår bra rätt som det är blir det något fel på hästen. Något som kanske inte skulle ha hänt om den hade fått rätt foderstat i unga år tex. För det viktigaste är ju när dom är unga och växer. Att dom får rätt från början sas.

EN STOR ANDLEDNING SOM MAN GÖR HÖANALYSER ÄR FÖR ATT MAN GER HÄSTEN SAMMA SORTS MAT HELA TIDEN, VARJE DAG! I ALLAFALL I STROTSETT!

OM MAN SKULLE GE EN MÄNNISKA SAMMA MAT VARJE DAG, T.EX. POTATIS, EN KÖTTBIT OCH ETT ÄPPLE, SÅ SAKNAR MÄNNISKAN OLIKA ÄMNEN OCH SAKER FRÅN RESTEN AV KOSTCIRKELN, OCH DET SKULLE RESULTERA I ATT VI MÅR DÅLIGT OCH FÅR SJUKDOMMAR. ¨

MEN VI MÄNNISKOR ÄTER JU INTE SAMMA MAT VARJE DAG, VI VARIERAR OCH FÅR I OSS OLIKA SAKER FRÅN KOSTCIRKELN VARJE DAG, OM VI INTE ÄTER GRÖNSAKER IDAG UTAN IMORGON SÅ ÄR ALLT BRA.

MEN TÄNK EN HÄST, DET ÄR VI - ÄGAREN - SOM BESTÄMMER VAD HÄSTEN SKA ÄTA, OCH EFTERSOM DEN FÅR SAMMA MAT VARJE DAG SÅ ÄR DET MYCKET VIKTIGT ATT VI VET PRECIS EXAKT VAD HÄSTEN FÅR I SIG OCH INTE FÅR I SIG SÅ ATT VI PÅ ANNAT SÄTT KAN KOMPLETERA DETTA MED FODERTILLSKOTT, MINERALER ETC.

kanske svamlar men är det någon som fattar vad jag menar och håller med?

Vad är det med dig eg???
Skriver med stor text precis som om man inte kan läsa med liten text.
Ser du inte att jag skriver att man ska ANALYSERA HÖET????
Läs först och skäll sedan på rätt person. Tack! :mad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(