Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Jag behöver lite mer selen i min foderstat. Vet ni nåt bra jag kan ge till hästarna? Allt är bra utom just att det är brist på selen...
Svar
14
· Visningar
1 119
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Drar ni ner på hästens foder vid vila? Gör vi det även vid 1-dags vila? Hur mkt i så fall? Och slutligen varför? Berätta hur ni...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: superstar
·
F
Foder & Strö Vad ska man skriva nu?! Är väl risk att detta blir borttaget, men värt ett försök...och detta är INGEN annons!!! Vill bara veta vad jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 663
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Min pålle går fortfarande på bete då stallet inte är klart ännu. Givetvis förstår jag att det är totalt omöjligt att säga hur mycket...
Svar
5
· Visningar
1 104
T
Hästvård HJÄLP!!! Hur långt innan hästen får narkos får den äta??
Svar
5
· Visningar
802
Senast: Tiggertjejen
·
M
Hästvård Jahopp, då var vi tillbaka på noll igen då... :( Hade vet. ute idag och kollade upp pållen, eftersom han varit så spänd i...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: mirage
·
Foder & Strö ...musli eller pelleterat, vad gör att ni väljer det ni gör? Om ni tex ger krafft grund, varför det istället för hippo basic. Vad kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 726
Senast: Antiqua
·
K
Hästvård Jag har drabbats av dessa vansinnigt äckliga kryp på ena pållen, de två stona är inte berörda alls trots att de går tillsammans i hagen...
Svar
8
· Visningar
3 650
Senast: HannaZ
·
J
Hästvård Kom igen nu och skriv era bästa huskurer! ( Om ni nu inte planerar att ta patent på dom förstårs :) Det kan vara precis allt, så som...
Svar
13
· Visningar
2 081
Senast: Kicki_J
·
Hästvård *suck* Hade ny hovis hemma i veckan eftersom min vanliga är skadad och hans vikarie fick jag inte tag på. Denna hovslagaren är...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: HannaZ
·
F
Foder & Strö Jag har bokat in mig på ett parti hö, som efter höanalys visade sig ha väldigt högt proteinvärde (60g/kg foder), i alla fall till den...
Svar
16
· Visningar
1 469
Senast: Flash
·
T
Foder & Strö Är det någon som vet vilket krafft foder ridskolor brukar använda? Är det krafft grund? Mvh
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: nexxa
·
P
Hästvård Jag har problem med två av våra fem hästar, Den ena en 25 årig ponny har haft hudbölder som spritt sig över nästan hela kroppen dock ej...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: polly
·
Hästvård Min fölunge hade spolmask i Augusti fick avmaska honom två gånger på raken innan han blev av med det. Nu har han blivit lös i magen igen...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Mynta2
·
B
Hästvård Är nu dags att anlägga torvbädden inför vinterns innevistelser men är likte osäker på hur mycket med osläck kalk man skall ha på. Förra...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Tölva
·
S
Hästvård ...såg på bild på nätet att den var utan tåkappa. Hur gör egentligen de flesta hovslagare med det? Någon som har erfarenhet? Behålls...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: Stopek
·
Hästvård 5,5 veckor sedan hon fick fång och nu har hon ett litet återfall. Rymde ur hagen i förrgår och igår stod hon med puls i kotan...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: orion_x
·
Hästvård Jag har en shettis vallack på 1½ år som fortfarande diar :o Har inte funkat att avvänja dom då han hela tiden rymmer. Nu har vi tagit...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: _moa_
·
Hästvård Hur kollar ni om hästen är lagom varm? Min häst helklipptes igår och fick sedan på sig ett fleecefodrat regntäcke. Vi hade strax...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Madelene
·
M
Hästvård I vinter ska jag försöka ha så lite täcken som möjligt på min häst och undrar över hur ni gör och så. Han är i full gång med fällningen...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II