Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård I gâr kom veterinären ut för att vaccinera, vilket ju inte är ngt ovanligt och sedan skulle alla avmaskas, det är inte heller ngt...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Det finns en häst i stallet som är sk dammkänslig.Höet vattnas...men nu läste jag i hästfocus att dammet försvinner ju inte utan...
Svar
11
· Visningar
3 989
Senast: Benzon_lover
·
J
Foder & Strö Jag tänkte börja ge mitt sto olja för att få upp hullet, hon är ganska mager nu. Hon är dräktig, rids varannan dag och har en liten...
Svar
10
· Visningar
1 102
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Nu har jag fått hjärnsläpp! Jag ska ge soja...hur mycket var det man fick ge per kg häst?? :o
Svar
1
· Visningar
583
Senast: linabergmer
·
Hästvård Nu börjar det oundvikliga närma sig... Lovade mitt 31-åriga sto en sista sommar med fölen innan hon får lov att vandra vidare till de...
Svar
8
· Visningar
3 700
Senast: Pansi
·
L
Foder & Strö Jag har läst på SLU:s hemsida att proteinvärdet i hö inte sjunker under vintern om man förvarar det på t ex skulle. (undantag om mycket...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: pinky
·
Foder & Strö En liten fråga... Innehållet i Effekts komineraler anges i procent... Är det bara att multiplicera med tio för att få fram värdena...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Salandge
·
L
Foder & Strö Ja, gör det det? I någon av vitakrafts hästgodisar innehåller det för att ge hästen extra energi, och vanligt socker har jag för mig är...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: Lozzan
·
Hästvård Någon som varit med om att vallcker kan få en infektion/varhärd eller dyl. som först visar sig långt efter kastration? Pratade med en...
Svar
9
· Visningar
1 695
Senast: Masse
·
Hästvård Inspirerad av tråden "Hovvinklel" startar jag en egen om min hästs problem! Jag har en häst som har långa och veka kotor. Fram tills...
Svar
17
· Visningar
3 497
Senast: e_s_t_e_t
·
L
Foder & Strö Jag har börjat rida en häst ganska så nyligen som medryttare. Saken är den att jag tycker att den är ganska så rund om magen. Jag vet...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: HelenaHandberg
·
F
Hästvård jag undrar hur ni alla gör med eran gödsel? Och vad er gödselhantering kostar? Är det verkligen möjligt att sprida ut gödseln i hagarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 496
Senast: Mitrolle
·
K
Hästvård Har hittat en häst som jag är mkt intresserad av att köpa. Men enligt ägaren så har hon visat tendenser till att snappa luft. Hästen är...
2
Svar
25
· Visningar
3 729
Senast: Center
·
M
Hästvård Min fråga kort och gott, kan det vara så att kotledsinflamation aldrig läker??
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Nominous
·
F
Hästvård Ena ponnyn är tjock i båda fram, från knä till kota ungefär. Jämn svullnad, inte "preciserad" alls. Han är; *inte varm *inte halt...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: fälttävlansnörd
·
A
Hästvård Min häst har av och till känns lite konstig i ridningen, inte som vanligt. Särskilt kändes det idag. Han vill inte gå fram och kliva på...
Svar
13
· Visningar
2 461
Senast: Cleese
·
Foder & Strö Hur lång tid brukar det ta innan man får provsvaret? Det är för alla värden på hösilaget samt mögelprov.
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Affa
·
Foder & Strö Fick höra att morötter i för stor mängd kan vara skadligt för en häst. Men inte på vilket sätt tyvärr. Är det möjligt... :confused...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: PeCo
·
Hästvård Undrar lite bara!! Hur ofta vacinerar man sin häst? Är det först grundvacinet självklart o sen vart 3 år eller är det varje år efter...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: Ida_79
·
B
Hästvård Har någon nå ideer hur man får bättre hovar, Min unghäst har så dåliga hovar . Dom spricker så fort det är ojämnt underlag, Har skott...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama