Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jo, det är sant! Jag går promenader i skogen med mina shetlandsponnyer och åttaåringen stannade till igår och skrapade av jord på stigen...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Bubbaz
·
Hästvård Ja, hästen min har lyckats igen. ;) I söndags när jag tog in honom var han svullen som på en "bula" på insidan av vänster bak. Ingen...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Jossan
·
S
Hästvård längst upp på min ponnys hovar är är hovarna mjuka och jättetorra.. nån som har ngt tips på vad man kan göra?? *idétorka* :crazy:
Svar
10
· Visningar
974
Senast: pannkakssmet
·
W
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era dräktiga ston just nu? Hur långt gångna är dom då? Mitt sto går fortfarande bara på lite bete som finns...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Welsh
·
L
Hästvård Är det någon som använt sig av någon form av ört/örtblandning från Hilton, vad tyckte ni? Fick ni det resultat ni ville ha? /Elin...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Boj
·
I
Foder & Strö en stund i foderförrådet avslöjade att många ger sina hästar vitlök i olika former och mängder. Varför ger man vitlök?
Svar
17
· Visningar
1 135
Senast: Lutta
·
T
Hästvård Vilka risker medför det? Vad kostar det ungefär?
Svar
19
· Visningar
1 276
Senast: Tiggertjejen
·
W
Foder & Strö I hull alltså! För någon vecka sen var han ännu lite rund om magen efter sommarbetet men nu är han bara skinn och ben :( Han har vilat...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Olinda
·
K
Hästvård min pålla har tappat en sko, och så fick hon en mycket lätt korsförlmning i söndags, så på torsdag kommer hovslagaren och så på fredag...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: Lazio
·
K
Foder & Strö Har blivit erbjuden att köpa hö det har regnat på. Det har regnat väldigt mycket på det men hon som säljer det säjer att det är bra hö...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: åke
·
Foder & Strö Hur kan jag ändra om lättast i min foderstat för att få in lite lusern strå (green power) ? Nu får han 14kg hö 2kg hippo alfa (Vill...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: YorkWann
·
K
Hästvård Jag vaccinerade mot boutolism den 29/8 och ringde sen distr.vet 19/9 för att säga att han ska ha 2 sprutan den 29/9 Dom har fortfarande...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Becca85
·
A
Foder & Strö Om en häst är väldigt hård i magen. Vad ska man göra då?
Svar
13
· Visningar
1 457
Senast: milly
·
Hästvård ... nu vände jag mig till er kloka bukare om råd. Jag har alltid hört att man ska täcka klippta hästar, vilket enligt mig låter vettigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 110
Senast: Silly
·
K
Hästvård Har märkt att min häst liksom knycker i frambenen då han skrittar, verkar vara runt armbågen. Han gör likadant med båda benen så han...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: Nominous
·
R
Hästvård Nu har jag bestämt mig för att kastrera lilla Barre-bus (shetland på 5år) och vill att de ska gå till på bästa sätt. Han ska skäras nu...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Någon som hört talas om det??? Finns det ingen behandling och hjälper det verkligen med att bara låta hästen gå oskodd under vintern?
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: Mike
·
G
Hästvård Mitt tvååriga sto (hon som även skadat sin has) har ibland hosta och även vit snuva, speciellt när hon kommer in i stallet. Hon bukandas...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Glorfindel
·
B
Hästvård Vilket märke tycker ni är bäst att ge mot ömma muskler och päls på häst?? Det finns ju en del att välja på... En del billiga en del...
2
Svar
32
· Visningar
2 489
Senast: Boj
·
Foder & Strö någon som har testat???
Svar
17
· Visningar
3 146