Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur lång tid brukar det ta innan man får provsvaret? Det är för alla värden på hösilaget samt mögelprov.
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Affa
·
Foder & Strö Fick höra att morötter i för stor mängd kan vara skadligt för en häst. Men inte på vilket sätt tyvärr. Är det möjligt... :confused...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: PeCo
·
Hästvård Undrar lite bara!! Hur ofta vacinerar man sin häst? Är det först grundvacinet självklart o sen vart 3 år eller är det varje år efter...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: Ida_79
·
B
Hästvård Har någon nå ideer hur man får bättre hovar, Min unghäst har så dåliga hovar . Dom spricker så fort det är ojämnt underlag, Har skott...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: malinsky
·
J
Foder & Strö Vi har tagit in hö från samma vallar i fyra-fem år nu utan att gödsla dom någon gång. Ändrar sig värdena på höet från år till år även om...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: allroundhästarna
·
C
Hästvård Min fråga är vad ni behandlar era bronkithästar med? Hur dåliga var dom innan ni började behandla och hur mår dom nu? Lit andra tips...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Anja586
·
Foder & Strö Jag undrar hur länge årets havreskörd måste lagras innan man fodrar med den? Har sökt på trådar och hittat allt från 4 veckor till ett...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: allroundhästarna
·
H
Foder & Strö Har ni några bra rekommendationer på vad man ska ge sin unghäst för helfoder? Finns ju en rad olika foder tex Mustang, Salsa, Kraft...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Cesar
·
Hästvård Skall hästen äta innan stående kastrering???? Eller skall han vara utan mat ???
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Rotterö
·
H
Hästvård Mitt sto fick fång 2 veckor innan hon fölade, antingen pga belastningen då hon var superfet eller pga att jag tryckt i henne mat efter...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: ancan
·
Foder & Strö Jag fick analysen på vår andraskörd hö igår och som sagt kvoten låg på 10,5. 89g smbp/kg hö. Det är det högsta vi någonsin haft och...
Svar
13
· Visningar
1 875
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med förstå varför pållan har boxvila. Eller alltså, jag har problemet med en tant som (liksom jag) anser...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 580
Senast: Splittan
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp! Mina hästar slickar jord. (9 och 1år) Vad kan det vara för ämne de saknar? ja finns massor men hjälp mig...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: jemeni
·
L
Foder & Strö Jaha, nu har jag fått höanalysen. Självklart ska jag räkna själv men är alltid roligt med hjälp av alla duktiga människor här också. :)...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Nina83
·
C
Hästvård Finns det någon som har en bild på en klippt häst men som har håret på magen kvar? Alltså spår eller täckesklippning med oklippt mage...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Tölva
·
H
Hästvård Min unghäst blir lätt rinnig/slemmig i ögonen så här års? Någon mer som har hästar med känsliga ögon? Finns det något att göra åt det...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Bounce
·
G
Hästvård min pålla har blivit halt men när hon går på gräs, så syns det knappt inget...men däremot på hårt underlag och grus, så markerar hon...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: krypto
·
E
Hästvård Är det så att oskodda hästar lättare drabbas av bärrandsröta än skodda :confused: Har läst det i en artickel sådär i förbifarten och...
Svar
7
· Visningar
1 124
Hästvård Min häst kastrerades i onsdags, allt gick bra. Släpptes ut i stor hage med busig kompis senare på dagen. Kollat honom varje dag rört...
Svar
17
· Visningar
1 543
Senast: Gupello
·
Hästvård Är det ungefär vid operation av lösa benbitar i hasled??? Jag har precis glömt av hur konvalescensen såg ut förra gången vi plockade...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Salandge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka