Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Tog hem hästarna i fredags. Imorse märkte jag att hästarna var varma i hovarna, ponnyn får inget foder inne då han är kraftigt...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: solbacka1
·
W
Hästvård Har en mycket pigg och livlig ponny 5år som får snuva varje gång han rids.... Har annars ingen tendens till snuva i vanliga fall. Har...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Warmia
·
L
Hästvård Vad finns det för stretchövningar där man kommer åt gluteusmuskeln (sätesmuskeln) på bästa sätt? Att stretcha bakbenet framåt och bakåt...
Svar
5
· Visningar
2 914
Senast: Lejonelle
·
H
Hästvård mot hovar som spricker vi sömmarna??? :eek:
Svar
12
· Visningar
993
Senast: Mount Never Rest
·
Hästvård Idag var jag på klinik för att plocka bort vargtänderna på min unghäst. Hon hade två i överkäken och veterinären sa att man oftast...
Svar
13
· Visningar
1 463
Senast: gylle
·
B
Hästvård Jag har nyss köpt hem två paket "kolla masken" och det är ju då tanken att de ska användas nu eller senare. Det enda de verkar göra...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: AnnaKarinA
·
L
Foder & Strö Vad har halm för näringsvärden?
Svar
1
· Visningar
773
Senast: pinky
·
Hästvård Vill bara ge ett litet tips till alla som ger sina hästar örter i olika syften! Istället för att köpa svindyra örtblandningar, kan man...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: equitouch
·
F
Foder & Strö Jag har gått över i från Krafft Min Röd till Steel Joint och då saknar jag B- och E-vitamin (lite biotin också men det fixar sig) vad...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Glorfindel
·
S
Hästvård Nu har jag varit borta i drygt en vecka, och ska tillbaka med min häst i slutet på veckan. Vi är på "träningsläger"... Men så sa...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Tänkte provat att smörja in ponnyn som har kli i man o svans med salicylsyrevaselin 1%. Innehållet är 10 mg per 1g salva. För att inte...
Svar
3
· Visningar
2 034
Senast: benjamin
·
B
Hästvård Lite gallig i bakben ev. pyttelite i v.fram. Skrittas 30 min vid 18-tiden på grusväg. mindre gallig efter skritt-tur. ca. 1,5 tim senare...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: Nominous
·
P
Foder & Strö Har ett litet problem....har en otroligt kräsen häst som nu blivit ordinerad djävulsklo och en flaska tinktur har blivit inhandlad. Men...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Idag när jag longerade min häst nickade han till när han satte ner höger fram. MEN han gjorde det bara när han travade lugnt/normal takt...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
28 586
Senast: Boj
·
E
Hästvård Efter en distansritt finns det ju sk tidsprotokoll att läsa på nätet, vilka tider alla hade, anmärkningar osv. Vad menas det med, när...
Svar
3
· Visningar
29 135
Senast: Stopek
·
C
Hästvård imorse då minhäst skulle ut i hagen betede hon sg som omhon hae typ korsförlamning. sen å hon gått lite i hagen var et som vanligt sen...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: cämela
·
J
Hästvård Hur mycket salt får era hästar? Får de endast en saltsten eller även salt i mat/vatten? Tacksam för svar!
Svar
17
· Visningar
1 304
Senast: Glorfindel
·
Foder & Strö Spinner videre på tråden om utfodringstider... ;) Alla ni som INTE har fri tillgång på grovfoder hur mycket ger ni vid varje...
2
Svar
28
· Visningar
2 134
Senast: marti130
·
Foder & Strö Kan en häst bli tjock i benen av hel men ej av krossad havre? Jag misstänker att det ligger till så med min häst, men innan jag byter ut...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: superstar
·
Hästvård Hej En liten undring... Kan man klippa en häst utan att klippa halsen och magen. (Klart att man kan, men ser det dumt ut... ) Gör det...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama