Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var inne och kollade pållan på klinik, efter en spark i höger baklår har musklerna inte givit med sig och hon blev även översansträngd i...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Ni som köper olja från mataffären , vilken olja använder ni? Ni som kan detta med olja , Kan man använda sig av olja från mataffären...
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: HelenaHandberg
·
E
Hästvård Hej! Nu måste jag fråga om avmaskning, eftersom jag har hört från så många håll att "vi svenskar avmaskar våra hästar för ofta". I...
2
Svar
35
· Visningar
2 883
Senast: Bounce
·
M
Hästvård Nu har jag frågat i annat forum och det verkar som om det är OK att lägga ut bilder som dessa, så jag provar. Denna hästen har gått...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 858
Senast: Piraja
·
Hästvård Mitt fyraåriga hblsto vilar väldigt mycket på höger bakben. Hon är dessutom lite knepig i höger varv att rida, hon trycker in bogen alt...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Boj
·
Hästvård Jag försöker för miljonte gången lägga pussel. Nu hopps jag ju att unghästens problem berodde på/beror på snedheten, men ska ju inte...
Svar
3
· Visningar
1 404
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård Har äntligen tagit tag och laddat upp lite bilder. Fick jag syn på första bilden på Stygge när han kom till oss :eek: Försommaren 2004...
2
Svar
21
· Visningar
1 877
Senast: rabarber2
·
Hästvård :confused: Varför får vissa hästar "svankrygg", vad beror det på? Knäpp fråga, men jag kom och tänka på det i dag när ja provred en...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: rock_89
·
Hästvård Hur långt ska det gå innan man måste avliva en häst pga fång/hovbensförändring? Är det vanligt att man avlivar fånghästar pga fånget...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: cassina
·
Foder & Strö Har hört från många håll att kornkross kan bränna sönder magen på hästar om dom får för mkt o enbart kornkross!! Har någon annan hört...
2
Svar
26
· Visningar
2 589
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har nyligen börjat sätta igång min häst efter dräktighet och fölning. Hon är 16 år gammal, varmblodig travare. Nu är det så att...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: Mynta2
·
J
Hästvård Hej allihopa! Jag har en islänning som har problem med kolik. Han är två år och har haft det 5 ggr i sommar (och tydligen 4 ggr förra...
Svar
14
· Visningar
1 120
Senast: Splittan
·
U
Hästvård haft de länge nu :( har tänkt vänta ut de eftersom hon inte är trött eller utorkad eller nåt sånt..utan äter som vanligt, lika glad...
Svar
7
· Visningar
1 832
Senast: ridtravare
·
Foder & Strö Hej! Har precis fått tillbaka analys på hö och jag vet inte om jag ska använda detta alls? Kan jag få lite tips och råd, tack! Hur...
Svar
2
· Visningar
783
·
H
Hästvård Vad kan det vara om hästen vissa dagar känns lite "bubblig" om man känner längs med ena senan, som om det är vätska i, dock inte tjock i...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Hot Shot
·
H
Hästvård några tips om framhovarna lätt spricker vid sömmarna på skorna?? h*n går barfota men e öm och behöver skos fram om det går!! ska prova...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: mirage
·
Foder & Strö Som säkert en del läst mina trådar på hästvård och gnägg så har min häst fått fång. Vet. sa att han ska äta hö samt lite betfor för...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: mirage
·
Foder & Strö Vad har ni för fodringstider i era stallar? Vi har diskussion i vårt lilla privatstall om hur dags vi ska kvällsfodra! Morgonfodring...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 612
Senast: knasenknas
·
Hästvård Har en 4-åring som har rejäla gallor i haslederna. Med andra ord ganska stor risk för lösa benbitar. Hon är stor och gänglig och växer...
2
Svar
27
· Visningar
1 907
Senast: Alexandra_W
·
K
Hästvård Hej! Har ett sto med 4 vita ben varav hon har fått rasp på 3!!!!! Efter att jag har varit inne och läst på forumet så är jag sugen...
Svar
5
· Visningar
806
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama